13. august 2018 - 23:23 Der er 9 kommentarer

Klik lyd fra computeren

min computer begyndte at sige en mærkelig klik lyd for et par dage siden, klikkene kommer med ca 2 - 3 sek mellemrum og de lyder som om de kommer fra området omkring cpuen.
Dagen efter gik skærmen i sort, selv om det hele er sat til så reagere skærmen ikke.

Jeg har prøvet at kigge på andre med klik lyde men ingen af dem har så lang en pause mellem klikkene.

Da det er første gang jeg har prøvet at bede om hjælp, så ved jeg ikke om der er anden info der er nødvendig.
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2018 - 01:23 #1
blæseren kan være i stykker, så skal du have en ny
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2018 - 01:37 #2
Og du er sikker på det ikke kommer fra en harddisk?
https://www.youtube.com/watch?v=eWbnrCMIH1E
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2018 - 08:34 #3
Prøv at rokke med strøm stikket til harddisken hvis du har en almindelig harddisk i computeren. Har oplevet at harddiske kan klikke ca med et længere interval hvis de ikke får strøm nok på grund af en dårlig forbindelse eller for lav spænding.

Så din strømforsyning til pc kan heller ikke udelukkes.
14. august 2018 - 09:38 #4
Jeg har prøvet at tage mine harddisk fra en af gangen og der har ikke gjort nogen forskel, og så vidt jeg kan se/høre så er det ikke blæserne.
14. august 2018 - 09:40 #5
Min kliklyde har et længere interval end den i videoen.
14. august 2018 - 09:45 #6
Når jeg kommer hjem fra arbejde om en 12 timers tid så vil jeg lægge en video op af lyden
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2018 - 12:23 #7
Tjek om bundkortet ikke kortslutter på kabinettet et sted.
14. august 2018 - 22:47 #8
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2018 - 22:49 #9
Det lyder umiddelbart ikke som en disk synes jeg.