Avatar billede DonDaase Novice
15. august 2018 - 11:55 Der er 3 kommentarer

SQL database editor

Hej Eksperter.

Jeg søger en værktøj hvorpå jeg kan tillade diverse brugere at tilføje/editere records i en SQL database.

Baggrunden er at jeg er ved at opbygge et mindre BI projekt hvor jeg skal visualisere diverse data og grafer. Eksempelvis leveringssikkerhed, økonomiske nøgletal, sygefravær osv. Langt de fleste data har jeg allerede samlet via SSIS i en SQL database. Men på eksempelvis sygefravær mangler vi data på. Så en hurtig løsning bliver at HR manuelt skal indtaste data på sygefraværet så jeg kan få bruge det i mit projekt.

Udfordringen er at det gerne være ultra simpelt for brugerne da det ikke just er IT superbrugere der skal udføre indtastningen. Så drømmescenariet er vel en eller anden form hvor man tilføje/editere records på en nem måde. Gerne med brugerstyring og opsætning af diverse regler for indtastning.

Jeg kunne selvfølgelig godt sætte mig ned og programmere noget selv. Men jeg har svært ved at tro at der ikke findes noget der kan løse dette out-of-the-box.

Håber det giver mening.

Forslag modtages.
Avatar billede acore Ekspert
15. august 2018 - 12:01 #1
Hvad med Access?
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2018 - 17:33 #2
du gider ikke bøvle med office pakken, så kan du bruge databasen i Libre Office ?
Avatar billede DonDaase Novice
04. september 2018 - 13:40 #3
Hej.

Tak for jeres bud. Måske fik jeg ikke formuleret det godt nok - måske har jeg bare ikke forstået hvor i vil hen.

Jeg har ikke brug for nye databaser og jeg vil helst undgå at skulle kode for meget selv pga. tidsmangel.

Det jeg har brug for er en out-of-the-box applikation hvor brugere kan tilføje, editere og slette records i en specifik SQL database.