Avatar billede StrikeOne Novice
15. august 2018 - 20:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mac adresse / Misbrug

Hej alle.
Har et spørgsmål, som jeg håber der er nogen der kan hjælp med.
Var en dag nede ved en bekendt, og skulle i den forbindelse på hans netværk. Han fik så overbevist mig om, at for at jeg kunne komme dette, skulle han bruge min mac-adresse. Men har nu fundet ud af at dette ikke skulle være nødvendigt på nogen måde. Det mit spørgsmål nu lyder på er følgende, kan han på nogen måde se hvad jeg laver på min pc, hjemme fra ham af?
Har en mistanke om at han kan, noget der kan svare mig på dette? og i så fald, hvad kan jeg så gøre?
Avatar billede jk45 Forsker
15. august 2018 - 20:18 #1
Hans net kan nu nemt være sat op med mac beskyttelse, dvs at kun kendte mac adresser kan få lov til at gå på nettet. Du behøver ikke at være nervøs i den retning.
Avatar billede StrikeOne Novice
15. august 2018 - 20:31 #2
Hvis nu det ikke er sat op med mac beskyttelse?
Kan lige tilføje, at han er rimlig pc kyndig og tænker desværre, at det lige ville være i hans ånd at finde på sådan noget.
Avatar billede jk45 Forsker
15. august 2018 - 20:31 #3
han ville jo stadig skulle have adgang til dit private net og der er en mac adresse ikke nok
Avatar billede StrikeOne Novice
15. august 2018 - 20:32 #4
Ville man kunne ændre mac adresse? For at være på den sikre side?
Avatar billede jk45 Forsker
15. august 2018 - 20:33 #5
Avatar billede StrikeOne Novice
15. august 2018 - 20:33 #6
Ok. Men når han nu er i besiddelse af denne, hvad kan man så bruge den til?
Avatar billede jk45 Forsker
15. august 2018 - 20:33 #7
intet ud over at give dig adgang på hans eget net ;)