Avatar billede Onkel I Seniormester
19. august 2018 - 02:54 Der er 19 kommentarer

nyt grafikkort installation

Hej.
Jeg har overvejet at købe et nyt grafikkort, men har lige et spørgsmål før jeg køber det.
Når man skal sætte et nyt grafikkort skal man så slette alle drivers til den gamle, altså det grafikkort jeg har lige nu ind i min pc, skal jeg slette alle drivers til den også slukke for pc helt også derefter indsætte det nye og installere dens drivers.
Jeg spørger det fordi jeg så en del video fra YouTube hvordan man indsætter grafikkort, da det er første jeg skal sætte et grafikkort ind i en pc, men en af videoer stod der man skulle huske at slette det nuværende grafikkorts drivers først før man begynder med at sætte det nye.

Her er videoen jeg snakker om: https://www.youtube.com/watch?v=qH0q3rUdTuo&index=33&list=WL&t=9s          (det første i videoen nederst)

Hvis der nogen der gad, at komme med en forklaring og hjælpe mig kunne det være super dejligt.

tak for hjælpen.
ibrahim :)
Avatar billede posten Ekspert
19. august 2018 - 04:02 #1
du skifter bare dit grafikkort (hvis det nu passer i dit bundkort) windows finder de driver det skal bruge
Avatar billede Onkel I Seniormester
19. august 2018 - 04:14 #2
Okey tak for hjælpen. :DD
Avatar billede 220661 Ekspert
19. august 2018 - 08:38 #3
Hmm.
Hvor meget opgraderer du på grafikken?
Er du sikker på at din forsyning understøtter din opgradering?
Avatar billede claes57 Ekspert
19. august 2018 - 09:23 #4
på mange grafikkort er en 'lås' nede ved stikket til bundkortet - en lille plastik-skyder, der skal skydes lidt bagud (væk fra stik og kort) / andre vippes lidt op fra bundkort.
Giv dig tid - brug ikke vold.
Når kortet er ude kan du se funktionen tydeligt, og isætning af nyt kort er derfor lettere.
Avatar billede Onkel I Seniormester
19. august 2018 - 11:58 #5
Okey, så sletning af drivers til den gamle er bare noget vrøvl?
Tak for info “ekspert”
Avatar billede 220661 Ekspert
19. august 2018 - 12:22 #6
Hvis du skifter producent af kort vil jeg til enhver tid slette drivere og software relateret til det gamle kort.
Ville måske også slette registreringen af hardwaren i BIOS inden jeg skiftede kort, så Windows skulle gen registrere det nye kort.
Med hensyn til driver kan det tænkes at Windows finder en der kan bruges, men det er ikke den optimale driver der lægges ind da det i første omgang er en standard driver. Du skal under alle omstændigheder ind og finde den nyeste driver på producentens hjemmeside.
Avatar billede Onkel I Seniormester
19. august 2018 - 12:42 #7
Jeg har GeForce GTX 770, men tænker at skifte den til GTX 1060 6GB.
Avatar billede Onkel I Seniormester
19. august 2018 - 12:47 #8
#3
det eneste jeg ikke ved endnu er forsyningerne. Jeg har åbnet min pc op og der står en masse om “W” og “V” der står. Total 420W MAX nedenunder står der så 470W MAX er lidt forvirret nu.
Helt nederst står der MAX POWER 500W
Avatar billede 220661 Ekspert
19. august 2018 - 12:48 #9
Det nye skulle i følge det jeg lige ser trække mindre strøm end det gamle gør.
Til 770 anbefales mindst 600 watt og til 1060 mindst 400 watt.
Avatar billede Onkel I Seniormester
19. august 2018 - 13:00 #11
Så den kan sagtens køre 1060 rigtigt forstået. Så er jeg klar til at køre eller hva?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. august 2018 - 13:08 #12
Ja umiddelbart vil jeg mene det.
Men er ikke selv gamer. Du kan se en test mellem de to kort her:
http://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-GTX-770-vs-Nvidia-GTX-1060-6GB/2174vs3639
Umiddelbart er stik de samme på kortene
claes57 har måske lige et sidste ord før du køber?
Avatar billede Onkel I Seniormester
19. august 2018 - 13:23 #13
Så venter jeg et svar fra claes57 hvis han har. Tak for hjælpen
Avatar billede 220661 Ekspert
19. august 2018 - 13:27 #14
Velbekomme.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
19. august 2018 - 13:35 #15
Skift bare - fra 770 til 1060 er der en godt løft og din strømforsyning kan sagtens klare det.

Driverne bør man af princip fjerne og installere på ny fra internet, men to kort, der ligger så tæt op ad hinanden vil ikke give problemer i praksis.

Hvis du har nogle specielle værktøjer til dit 770 (f.eks. til overclocking el.lign.) kan de sagtens afinstalleres senere, de vil sikkert bare ikke fungere med 1060'eren.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. august 2018 - 13:38 #16
Tak for dit indspark CRKrogh. Ved du har deltaget i tilsvarende tråde før, og ville bare ikke skrive go når jeg ikke var 100% sikker :-)
Avatar billede Onkel I Seniormester
19. august 2018 - 21:48 #17
#15
Det var en øjenåbner.

Var ved Elgiganten i dag, men de havde ikke flere og bliver nu nødt til, at bestille den over hjemmesiden. Jeg ville være tilbage igen om et par dage, hvis jeg skulle have problemer eller spørgsmål.
Avatar billede posten Ekspert
19. august 2018 - 22:22 #18
nu ved jeg jo ikke hvor du er fra men kan leveres i århus eller kbh fra dag til dag : https://www.proshop.dk/Grafikkort/ASUS-GeForce-GTX-1060-DUAL-OC-6GB-GDDR5-RAM-Grafikkort/2560823 og koster kun 2499.- kr
Avatar billede Onkel I Seniormester
20. august 2018 - 04:05 #19
#18
jeg har bestilt den her for 1 time siden fra nettet fra Elgigantens side for 2168 kr. med fragt. der står den ville komme indenfor 2-3 dage