Avatar billede bas Forsker
20. august 2018 - 16:52 Der er 11 kommentarer

Intermec PC43d - donloade fonte

Hej,
Er der nogen der kan fortælle hvorfra og hvordan man kan downloade fonte til en Intermec PC43d?
Jeg vil gerne kunne hente dem, så jeg kan lægge dem på en USB pen, som jeg kan sætte i printeren.
Jeg kan ikke bruger Honeywell PrintSet 5 til det - jeg er nødt til at bruge Virtual COM, og det er PrintSet 5 ikke kompatibel med.
Derfor er jeg vel næste nødt til at prøve med en USB pen?

Jeg fundet en side, hvor der står at det skal kunne lade sig gøre via et USB drev, men der bliver bare henvist til printerens manual - og i manualen står der ikke noget om det.
Der står noget om proceduren på nedenstående side, men jeg synes ikke der står noget om, hvorfra og hvordan jeg kan downloade fonte til et USB drev.

https://support.honeywellaidc.com/s/article/How-to-load-a-Font-Alias-file-onto-PC23d-PC42t-and-PC43-desktop-printers

På forhånd tak.
Avatar billede ebea Ekspert
20. august 2018 - 17:13 #1
Du kan som beskrevet for indlæsning fra USB stick, klargøre en USB Stick, ved at formatere den, og så oprette en mappe som hedder "fonts" (uden apostroferne).
Der i den mappe, kopierer du så din Font som du har hentet.

Printeren skal nu være slukket, hvorefter du isætter USB sticken i porten på Printeren

Tænd for Printeren, hvorved at der læses fra USB sticken, og ind til printeren.

Sluk printeren igen, og fjern USB sticken.

Start derefter printeren op igen, og Fonten skulle nu være klar!
Avatar billede claes57 Ekspert
20. august 2018 - 17:26 #2
OBS
Tænd for Printeren, hvorved at der læses fra USB sticken, og ind til printeren.
Sluk printeren igen, og fjern USB sticken.

hvis printeren ikke viser noget efter tændt med usb, så vent 5 minutter før den slukkes - bare så evt igangværende indlæsning kan blive færdig...
Avatar billede bas Forsker
20. august 2018 - 20:03 #3
Tak for jeres kommentarer.
Men hvorfra henter jeg fontene ned på USB sticken?
Er der f.eks. en side med fonte et sted hos Honeywell eller hvordan?
Avatar billede claes57 Ekspert
20. august 2018 - 20:28 #4
C:\windows\fonts
Find evt fonte på nettet og installer dem i Windows og kopier derefter fontfil til USB.
Avatar billede ebea Ekspert
20. august 2018 - 20:38 #5
Prøv denne vej rundt; der er også link derinde på siden, til at få fat i andre Fonte! Jeg ved ikke hvad for Fonte du leder efter!

http://apps.intermec.com/downloads/eps_man/937-023-002/Content/Fonts/Default_Fonts.htm
Avatar billede bas Forsker
20. august 2018 - 20:50 #6
Jeg skal gerne have installeret Arial (med fed skrift) eller noget der minder om.
Men de ligger måske i forvejen på PC under C:\windows\fonts - som claes57 - lige til at kopiere til USB sticken?
Avatar billede ebea Ekspert
20. august 2018 - 21:20 #7
#6  -  Ja, TTF Fonte er i på din PC allerede. Men er du sikker på, at der kan bruges TTF fonte på printeren, direkte?
Avatar billede bas Forsker
20. august 2018 - 22:35 #8
Nej, jeg ved nemlig ikke noget om, hvilket format fontene skal være i, og hvor og hvordan jeg finder dem i det rigtige format.
Avatar billede bas Forsker
21. august 2018 - 06:14 #9
I manualen på nedenstående side står der nedenstående, når jeg søger på font type.

Supported Font Types
• TrueType
• OpenType
• Bitmap

Er TTF Fonte = TrueType ? Vil jeg dermed kunne bruge fontene fra PC direkte, så længe de er i TTF format?

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=2ahUKEwjQiPWOov3cAhVS3aQKHTzaCCAQFjAAegQICBAC&url=https%3A%2F%2Fwww.honeywellaidc.com%2F-%2Fmedia%2Fen%2Ffiles-public%2Ftechnical-publications%2Fprinters%2Fpc43-pc43-pc23%2FPC23%2520and%2520PC43%2520Desktop%2520Printer%2520User%2520Manual%2520pdf.pdf&usg=AOvVaw04_fmz22noh50D4023Gs2h
Avatar billede claes57 Ekspert
21. august 2018 - 08:14 #10
ttf er truetype
i C:\Windows\Fonts ligger fx Arial - hvis du dobbeltklikker på den via stifinder kan du se eksempler på fonten, og at bla Fed og Sort (dobbeltfed?)  er der.

Åben en stifinder mere, og fra den første trækker holder du Ctrl nede og trækker en font over til dit usb-drev.
Du kan så se, at Ariel består af flere filer, bla arialbd.ttf og arialbi.ttf (hhv bold og bold+italic) er dem, du søger.
Avatar billede ebea Ekspert
21. august 2018 - 08:45 #11
#9  -  Er det ikke bare at prøve at installere en font, og så se om den understøttes?

Printeren har jo Univers Font installeret som standard, som er næsten identisk med Ariel fonten (du kan næsten ikke se forskel).

Ellers er der muligheder her fra dette link:
https://www.freefonts.io/