Avatar billede Søren Juniormester
21. august 2018 - 09:30 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Ældrer Excel udgaver, og komplikationer

Hej,

Jeg har et excel ark som jeg skal oplaode til en hjemmeside så en lang række brugere kan tilgå det og downloade det.

Jeg bruger Excel 2016 og har nogle forskellige makroer i mit Excel ark, vil det give komplikationer hvis brugerne har en ældre version af Excel?
- og er der evt. en grænse for hvor gammel excel udgaven må være?
- og er der nogen måde at tjekke det på?

Jeg er opmærksom på ikke at bruge nye formler, som sum.hviser ogl.
Avatar billede Mikael Ekspert
21. august 2018 - 12:01 #1
Kan anbefale at du gemmer arket/filen som " Excel 97-2003 projektmappe"

Det kan de fleste åbne.. Og korrekt.. Brug simple formler evt. brug "skjulte" mellemregninger..

Macro´er skal/bør undgås.. Da de giver advarsler når arket/filen forsøges åbnet ;)
Avatar billede Mikael Ekspert
21. august 2018 - 13:26 #2
Vedr. #1.. Jeg har selv et regneark til download.. Og gemt som Excel 97-2003 projektmappe.

Det er oprindeligt lavet i Excel 2007..

Jeg tester det altid med Libre Office som alle kan downloade og anvende.
Hvis Libre Office kan anvende Excelarket, så er man langt ;)

Libre Office kan downloades her. Og kan sagtens installeres samtidigt med fx. Microsoft office pakkerne.

Når Libre er installeret, så højreklikker du bare på din Excel fil, og vælger: Åben med Libre.

https://da.libreoffice.org/hent-libreoffice/
Avatar billede Mikael Ekspert
21. august 2018 - 13:29 #3
Der skulle stå: Åben med "Libre Office calc" ;)