Avatar billede mort1 Ekspert
21. august 2018 - 18:53 #1
Det kan jeg ikke se er noget stort problem, men det er ikke helt klart, hvordan kablet løber rundt i huset, men hvis det er samme kabel, som blot løber "rundt i huset", så skat der være et stik med gennemgang og et slutstik, og formentlig ingen ruter, med mindre du også skal have trådløst net
Avatar billede kurtba Ekspert
21. august 2018 - 23:26 #2
Du er sikker på, at datakablet løber med til begge stik? Hvis det er tilfældet, har du jo stadig det problem, at dataene jo er rå fra din udbyder, og der må umiddelbart skulle bruges en router / modem, til at lave signalet om til noget brugbart. Så er næste problem så, at hos mange udbydere kan man ikke bare sætte en tilfældig router til at modtage deres signal. Det skal typisk være en router, som er konfigureret og godkendt på deres netværk, så der må du nok spørge dem om du kan få lov til at sætte 2 routere på.
Avatar billede puren Ekspert
22. august 2018 - 00:51 #3
nogel lovpriser de der powerline homeplugs, jeg har so so oplevelser med dem
Avatar billede kurtba Ekspert
22. august 2018 - 23:23 #4
Kan ikke lige tyde, hvad det er for oplevelser puren har med powerline homeplug.
Jeg bruger devolo dlan 1200+ wifi powerline homeplug, og det virker fortrinligt. Havde forinden forsøgt mig med diverse andre løsninger, som heller ikke virkede ordentligt.
Avatar billede puren Ekspert
23. august 2018 - 00:05 #5
kurtba >> en so so oplevelse?? nogle gange er det gået godt andre gange er det gået skidt