Avatar billede Klaphattens Novice
25. august 2018 - 15:41 Der er 5 kommentarer

Hvis indhold i 2 celler i en rækker stemmer print tredje celle.

Jeg har et ark hvor jeg har 4 koloner.

[Navn][Hold][Rang][Leder]

Her står der ca 200 spillere med navne, hold og rang.

Jeg vil gerne have at der ud for hver spiller, i rubrikken [Leder] står hvem der er leder på vedkommendens hold.

Altså, lad os antage at spilleren på række 8 spiller for hold "3":
[Navn][Hold][Rang][Leder]
[Allan Simonsen][3][2]
Så skal jeg lave en søgning mellem alle spillere hvor Hold=3 og Rang=1 og når de 2 data er fundet, fx i række 112:
[Oskar Nilsen][3][1]
Så skal spillerens navn fra række 112 (A112) printes i D4.

Så vil række 8 se sådan ud:
[Allan Simonsen][3][2][Oskar Nilsen]

Hvis der findes flere ledere, skal den først kommende vises. FX hvis en leder for hold 8 står på række 112 og en anden leder står på række 178, så skal der lederen på række 112 vises.

Jeg kan ikke rigtigt forklare det bedre eller lure hvordan det skal gøres.
Avatar billede ebea Ekspert
25. august 2018 - 16:51 #1
Prøv at uploade dit Ark, og så sæt en forklaring inde i Arket. Det ville gøre det nemmere, og også undgå en masse indlæg frem og tilbage med evt. spørgsmål ;-)
Avatar billede Klaphattens Novice
26. august 2018 - 14:04 #2
Hvordan kan jeg uploade noget?

En anden forklaring kunne være for hver række skal der være en formel i D feltet
.

[A1 = Navn: Niels Olsen][B1 = Hold: 1][C1 = Rang: 3][D1 = Formel der efterspørges]
[A2 = Navn: Vagn Ibsen][B2 = Hold: 1][C2 = Rang 1][D2 = Formel der efterspørges]
[A3 = Navn: Hans Bosen][B3 = Hold: 1][C3 = Rang: 2][D3 = Formel der efterspørges]

[B]D1[/B] Find den Ax, hvor Bx Hold = B1 og Cx Rang = 1  --> D1 = A2 da B2 = B1 & C2 = 1.

[B]D2[/B] Find den Ax, hvor Bx Hold = B1 og Cx Rang = 1  --> D2 = A2 da B2 = B2 & C2 = 1.

[B]D3[/B] Find den Ax, hvor Bx Hold = B1 og Cx Rang = 1  --> D3 = A2 da B2 = B3 & C2 = 1.

Giver det mere mening?
Avatar billede ebea Ekspert
26. august 2018 - 15:03 #3
#2  -  Du kan uploade igennem www.dropbox.com
Det er nemt, og enkelt ;-)
Avatar billede ebea Ekspert
26. august 2018 - 16:54 #4
Hvis jeg forstår din forklaring korrekt, så burde den her formel, kunne lave det du spørger efter!
I din søgning, angives rang i F1 og Hold Nr. er lig med G1
Og så som du forklarer!
A = Navn
B = Hold
C = rang
{=HVIS.FEJL(INDEKS(A1:A200;SAMMENLIGN(--($G1&F1);--($B$1:$B$200&$C$1:$C$200);0));"")}

Og ellers, upload dit Ark!
Avatar billede ebea Ekspert
26. august 2018 - 17:40 #5
Jeg har lavet en opstilling, du kan se i Linket herunder. Det er nok mere i retning af det du søger (selvom din forklaring virker lidt forvirrende).
https://www.dropbox.com/s/v1l5p81617ij3cc/holdleder.xlsx?dl=0