Avatar billede Edwina Novice
27. august 2018 - 19:22 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med at slette via pil-tilbage-tasten

Jeg er som alle andre Windowsbrugere ufrilligt bedt om at opdatere min Windows10 til den nye platform.

Efter opdateringen har Microsoft forsøgt at hjælpe med at genskabe funktionen med at slette via pil-tilbage-tasten, men intet virker.

Her er Microsofts løsning, det er prøvet af og det virker ikke;

Jeg vil bede dig gennemgå disse trin, for at se om det kan hjælpe på problemet:

1.
Indtast *CMD* i din Start-menu, *højre-klik* på programmet og start det som *administrator*.

2.
Skriv følgende kommandoer, én ad gangen, efterfulgt af enter:
*DISM.exe /Online /Cleanup-image /Checkhealth  DISM.exe /Online
/Cleanup-image /Scanhealth  *

*DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth *

*sfc /scannow*

Husk mellemrum, da forkerte mellemrum kan påvirke resultatet. Det kan tage
noget tid at køre dette program, så vær tålmodig.  Når programmet er
klart, så kommer der en rapport om registrerede fejl og hvorvidt det kunne
reparere dem.

Når disse kommandoer er kørt igennem skal du genstarte din pc.

Nogen som har forslag til hvordan jeg får funktionen tilbage?
Avatar billede milter Ekspert
27. august 2018 - 20:01 #1
De løsninger, Microsoft foreslår, er generelle løsninger, som bruger spredehaglsmetoden, dvs. de er ikke specielt indrettede til at afhjælpe lige netop den fejl, du har.

Hvad sker der, når du bruger "Backspace/tilbage"-tasten?

Er det overalt og i alle programmer, fejlen opstår? Hvis ja, så kan det skyldes en af Microsofts automatiske (og for langt de fleste, uundgåelige) opdateringer til din computer. I dit tilfælde kan det skyldes en fejlbehæftet opdatering til dit tastatur.
Avatar billede Edwina Novice
27. august 2018 - 20:18 #2
Jeg kan godt slette med backspace, men kun 1 tegn ad gangen - den glider ikke videre og sletter næste tegn. Det forefindes i alle de programmer, der kører windows og desværre også google chrome.

Før opdateringen slettede den 1 tegn og fortsatte, hvis jeg holdte backspace nede, nu sker der ikke noget efter sletning af et tegn. Det er voldsomt irriterende, når man arbejde i Word bl. a.

Har du forslag til hvordan jeg retter opdateringen til tasteturet?
Avatar billede milter Ekspert
27. august 2018 - 20:34 #3
Det er ikke sikkert, det er en opdatering til tastaturet, som er skurken, og jeg ville starte med at læse linket herunder:

https://merabheja.com/backspace-only-deletes-one-letter-windows-10/

Hvis den løsning ikke virker, så skal vi/jeg have fabrikat og modelnummer på dit tastatur/computer.
Avatar billede Edwina Novice
27. august 2018 - 20:47 #4
Super, det kigger jeg lige på og vender tilbage, hvis ikke det løser mit problem.

Pft.
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2018 - 12:12 #5
Du kan ellers prøve at slå filteret fra:
gå ind i Indstillinger (windows flag - indstillinger//tandhjulet i venstre side) - øget tilgængelighed - tastatur (i venstre side - du skal nok rulle lidt ned) - Brug filtertaster: Slået fra (hvis det er slået til) - jeg har set den blive slået til...som standard skal man holde på den højre skift-taste i 8 sekunder
Avatar billede Edwina Novice
04. oktober 2018 - 19:24 #6
Tusind tak for jeres hjælp, det var "træge-taster", der var problemet! Om jeg selv har slået det til eller ej, så virker det i hvert fald nu!