Jeg skal sende et skema (udarbejdet i Excel/Sheets) ud i mails, som folk skal besvare. Når man trykker besvar i en mail, får man bare en tomt dokument. Kan man få dette skema med over i "besvar mail", så personen ikke skal kopiere det ind efterfølgende? Jeg bruger hotmail.
det er så det, som google kan med deres regneark - udsende en afkrydsningsformular, og give dig resultatet tilbage i et regneark. Det er bare at sende link til formular ud (og ikke andet udover en forklaring). Selve regnearket bag er uinteressant for svarerne, så det skal de ikke have.
Jeps. Jeg har fundet frem til, at Google Analyse er vejen frem.. Jeg får ud fra et svarskema en række svar, som skal have point, hvis der er svaret rigtigt. Der er altid to udfald - altså f.eks. ja eller nej. Svarene fra de enkelte bliver listet op under hinanden, men er der en måde, hvor Google Sheets selv giver point, hvis jeg i toppen angiver, hvad der er rigtigt. F.eks. "ja", og så den automatisk giver point til alle dem, hvor der står ja.. Håber det giver mening
Så den skal altså selv regne ud, hvor mange rigtige hver person får:
F.eks.:
Rigtige: Ja, nej, ja, ja
Peter: ja, nej, ja, nej Jens: ja, nej, nej, nej
Så den selv regner ud, at Peter får tre point og Jens får to point
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.