Avatar billede gabby Seniormester
31. august 2018 - 15:15 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

WD Home Cloud User Interface

Hej

Jeg har handlet mig en WD Home Cloud
https://www.wdc.com/products/personal-cloud-storage/my-cloud-home.html

Problemet er at den kører konstant.. dvs. dvalefunktionen er ikke sat til.
Så er det jeg har set at man kan gå ind via en browser og logge på User Interfacen... men jeg kan ikke få adgang. og i appen er funktionen der ikke.

Jeg har fundet ip adressen på den men når jeg taster den ind i en browser siger den : {"key":"notFound","message":"Not Found"}

Jeg kan godt komme i kontakt med boksen via app og via nætværker (altså flytte filer osv.)

Nogen der har nogle ideer ?

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2018 - 15:23 #1
kan du ikke se i netværk i windows det prøv og renset den
Avatar billede gabby Seniormester
31. august 2018 - 15:26 #2
Jeg har forsøgt at gå via :  mycloud.com/setup men der kan den ikke finde boksen.

og dette link : http://wdmycloud/ men den siger der ikke kan oprettes forbindelse til websitet.
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2018 - 15:27 #3
Avatar billede gabby Seniormester
31. august 2018 - 15:27 #4
rasmus64745 ? forstår ikke helt hvad du mener..
Jeg kan godt se boksen i netværk og via appen..
kan bare ikke komme ind i User interfacen
Avatar billede gabby Seniormester
31. august 2018 - 15:29 #5
Tak.. jeg har også lige kigge på det link tidligere...
Det eneste jeg ikke har prøvet er den 40sek reset..
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2018 - 15:31 #6
prøv dette :-)
Avatar billede gabby Seniormester
31. august 2018 - 16:17 #7
Hmmm nu er det gjort..
Den står bare og blinker og er offline kan jeg se i en app jeg har der hedder Fing
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2018 - 16:33 #8
blinker så er den i gang med gendanne :->)
Avatar billede gabby Seniormester
31. august 2018 - 16:35 #9
okay men den har stået sådan i 30min nu :/
Der står op til 15 min på deres hjemmeside :(
31. august 2018 - 17:53 #10
Avatar billede gabby Seniormester
31. august 2018 - 18:48 #11
En lille upat.

Har nu prøvet 4sek. reset... intet skete.

Har prøvet 40sek. reset... den står bare og blinker i en evighed +1,5 time.
Den eneste måde jeg kunne få den tilbage er som dette jeg fandt på et forum :
https://community.wd.com/t/stuck-on-blinking-white-light-no-access/92311/15
--------------------------------------
Hi,
I experienced the problem as well. Several times. Found out that:
Disconnect all (power supply, ethernet cable)
Connect to AC power
Wait around 10 seconds (light should be steady clear white)
Connect ethernet cable
usually solves the problem. Shortly afterwards the light switches to the steady blue expected.
Don’t ask me why. Don’t know if it will work for you out there. But for me it does …
--------------------------------------
Så kommer den op og køre igen.. og kan komme på og flytte filer osv. men stadig ikke komme i kontakt med den via dens IP: 10.44.0.19 eller http://mycloud.com/setup

Nu har jeg igen prøvet:
Taget strømmen i +10sek.og holde reset inde - strøm på - holde i +40sek.
Og sætte netkabel i yderligere 10 sek. efter..

Og nu står den bare og blinker igen.. og har gjort det i godt en time nu
og den er ikke online.

Hmmm..
Avatar billede gabby Seniormester
31. august 2018 - 18:53 #12
rogerrabbit:
Ikke umiddelbart... jeg kan godt gå i den app men den siger bare at den ikke er online.
Men da den var oppe og køre... kan man intet gøre i appen... der er kun ganske få instillingsmuligheder... :(
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2018 - 22:38 #13
så må du ud bytte den
Avatar billede gabby Seniormester
31. august 2018 - 22:45 #14
bytte den ? tror du den er istykker ? :(
Avatar billede Slettet bruger
31. august 2018 - 22:56 #15
jo og derfor hvis den er ny må du ud med den da der er garanti på
Avatar billede gabby Seniormester
31. august 2018 - 23:05 #16
shit :/ ... ja kunne godt virke sådan..

Men nu har jeg læs anmeldelser som en gal omkring den i dag..
Det tyder sku egentlig ikke så godt med den model ? eller er det bare mig.

Er den "gamle" model bedre / anderledes ? altså den der hedder WD My Cloud
https://www.befro.dk/shop/wd-my-cloud-31428p.html?gclid=EAIaIQobChMIs5ad0piY3QIVCpPtCh1ZdQFzEAQYBSABEgIOGvD_BwE

Jeg har den nye WD Home Cloud.
https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/harddisk-ssd-og-netvarksharddisk-nas/WDCLOUDHOM3TB/wd-my-cloud-home-personlig-netvarkslagring-3-tb

Ellers fedt desing... men pisset SKAL bare virke første gang :/
Avatar billede gabby Seniormester
31. august 2018 - 23:08 #17
Hvad ville så være den (bedste) løsning / produkt være i nogenlunde samme prisklasse.. for sådan en NAS lignende lagrings-fætter ?
Avatar billede gabby Seniormester
31. august 2018 - 23:13 #19
Blå lys ? altså i den jeg har ?... min har et hvidt lys... en lang stribe.. ellers fedt look den har.
Avatar billede gabby Seniormester
01. september 2018 - 00:21 #20
Nå en lille updat..
Jeg har oprettet mig på WD community og har spurt om mit problem.

Jeg bliver nu mådt med at WD Home Cloud ikke har hverken interface kontrolpanel... eller har nogen dvale funktion overhevedet... wtf!
Og har kun 1 reset fuktion... 60sek reset knap.
Det er da helt hul i hovedet at den skal stå at tæske derudaf 24-7 ?
Hvis det er rigtig så har jeg købt lort... lort !

:(
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2018 - 00:48 #21
der viser de hvordan man setter den op https://support.wdc.com/knowledgebase/answer.aspx?ID=20543&s=
Avatar billede gabby Seniormester
01. september 2018 - 11:49 #22
Jeps... har læst den et par gange snart :(
Men det er sikkert nu... Den Nye WD Home Cloud kan IKKE gå i dvale.
Jeg har ikke brug for en NAS som kører 24-7 med disken...
Aflevere skidtet tilbage mandag i elgiganten.

Nu har jeg læst meget om WD´s modeller... umiddelbart er den gamle bedre.. men ikke så god endda =( men den kan dog gå i dvale og har flere instillingsmuligheder.
Men den på 3tb er næsten 800kr dyere end den nye 3tb... ? what !

Er lost
=(
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2018 - 11:57 #23
Avatar billede gabby Seniormester
01. september 2018 - 17:17 #24
Jeps.. det er afgjort ;)
den bliver sendt tilbage det skidt...
Men om den "gamle" model er meget bedre ? :/