Avatar billede Sumaya Praktikant
01. september 2018 - 18:17 Der er 15 kommentarer

Lenovo Yoga, sort skærm ved opstart

Hej

Jeg satte opladeren i og pludselig gik min skærm i sort og nu vil den slet ikke starte op? Prøvede at tage stikket ud og sætte til i et andet stikkontakt men uden held. Start knappen lyser op men selve skærmen er sort - hvad kan være galt?
Avatar billede nopsen Ekspert
01. september 2018 - 18:47 #1
prøv at holde start knappen + volume knappen inde i 10 sek, det skulle tvinge den til at genstarte
Avatar billede Sumaya Praktikant
01. september 2018 - 19:41 #2
Der sker ikke rigtig noget 😕
Avatar billede nopsen Ekspert
01. september 2018 - 19:42 #3
ok har ikke andre forslag, ku tyde på at batteriet er stået af.
Avatar billede Sumaya Praktikant
01. september 2018 - 20:02 #4
Hvis batteriet var slået ud så burde startsknappen da ikke lyse? Hmmm
Avatar billede 220661 Ekspert
01. september 2018 - 20:08 #5
Lyder det som den ellers kører normalt bare uden skærm?

Hvis du trykker på windows taste+P og trykker på pil op en gang og enter får du så billede?
Avatar billede Sumaya Praktikant
01. september 2018 - 21:12 #6
Nej, intet billede :/
Avatar billede 220661 Ekspert
02. september 2018 - 08:20 #7
Er skærmen sort helt fra start af, eller er der kortvarigt et opstart billede, med bios oplysninger?
Avatar billede Sumaya Praktikant
02. september 2018 - 14:15 #8
Skærmen er sort helt fra start af, rettere sagt den tænder slet ikke
Avatar billede 220661 Ekspert
02. september 2018 - 17:02 #9
Har du mulighed for at prøve med en ekstern skærm, for at teste om grafik kort er i orden?
Avatar billede posten Ekspert
02. september 2018 - 19:23 #10
hvad nu hvis du holder på tænd så "burde" den slukke
hvis du kan fjerne batteriet kan den så starte ???
Avatar billede Sumaya Praktikant
03. september 2018 - 00:01 #11
Hvordan sætter jeg den til en ekstern skærm?

Jeg kan ikke slukke den ved at trykke på starts knappen, det er sådan en lidt ny model med touch skærm osv, selv da den virkede så skulle jeg trykke log af eller sluk for at den vil lukke helt ned. Først når batteriet dør så går den ud
Avatar billede posten Ekspert
03. september 2018 - 00:45 #12
#11 nu når du skriver det er en ny model så ville det være en fordel for for os andere at skriver de sidste cifre/eller  om det er en tablet så har vi LIDT mere at gå efter
Avatar billede Sumaya Praktikant
03. september 2018 - 09:12 #13
Kan det her bruges?
Lenovo Yoga 3 - 14" - 80JH00QWMT
Avatar billede Rass Praktikant
07. juli 2023 - 09:23 #14
Hej Sumaya

jeg sidder i samme problem nu, fandt du en løsning dengang?
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2023 - 20:11 #15
Det således at der mangler måske strømstyring eller en BIOS opdatering og måske software og driver opdatering.

Hvis dit bærbar kommer med ekstra batter, altså en type med backup-batteri, kan det være at det er på tide at skifte dit batteri. Hvorimod er det relativt nyt, skal man afmontere batteri. Dræne opstart fra bundkortet og indsætte batteri igen.

Opleves dette ofte og ikke bliver løst af BIOS opdatering og diverse opdatering, og kommer med ekstra batteri, er måske det ene eller den anden batteri der skal udskiftes.

Hvis det kommer med enkelt batteri, afmonter bund klappen og tage batteri ud og tryk på tænd knappen for at dræne den for strøm.
Monter batteri igen og se om det hele virker.

Her er et par eksempler.

https://youtu.be/TgMoLwBphAU

https://youtu.be/3OdcTkywg00

Det kan betale sig at lave egne ændringer i strømstyring eksempel at der aldrig skal deaktiveres for HDD og aldrig nedsætte CPU strømstyring, eks. ydeevne sat til 5%. Begge CPU strømstyring skader aldrig at sætte dem på 100% for batteri og strømladet tilstand.

Du skal selv aktivt kigge på dine strømstyringer.

Ene metode du kan er at kigge aktivt selv efter strømstyringer selv, specielt hvis du har nulstillet dit eget Windows OS eller lavet reninstallere dit eget Windows OS.

Sjov ting du kan selv gøre er, at tilføje "Ultimate" ydeevne:

Forbedre ydeevnen af Win10 omfattende
Hvis din minicomputer ikke ofte bruges udendørs, bedes du ændre energiplanen for at prioritere ydeevnen, presse enhedens ydeevne til det yderste og i høj grad forbedre driftsydeevnen for Win10.

Åbningsmetode: Søg 'Powershell' fra startmenuen ved blot at begynde at skrive det, og start Powershell som administrator.

Kopiér denne kode:

powercfg -duplicatescheme e9a42b02-d5df-448d-aa00-03f14749eb61

-indsæt det i PowerShell, og tryk på Enter.

Søg efter Strømstyring i indstillingerne, og indtast det første klik på andre strømindstillinger for at åbne den fremragende ydeevne. Her kan du nu finde 'Ultimate ydeevne' strømplan.

Jeg hopper af her 🙃