Avatar billede støberen Novice
03. september 2018 - 11:37 Der er 6 kommentarer

Søge formel fejler sommertider

Hej

Jeg bruger (=HVIS.FEJL(LOPSLAG(........ FALSK);"0"). jeg søger på varenummer og formlen returnerer så med en lokation (1.1.1.1) og ellers skriver den "0" i cellen. Problemet er, at der sommetider står et "0" selvom oplysningerne rent faktisk findes i opslagsområdet. Er der en "bredere" formel eller hvordan skal det tackles. Vi taler om 15 - 20 linjer ud af 250, så det er faktisk temmelig irriterende og tidskrævende

På forhånd tak
03. september 2018 - 12:01 #1
Jeg tror ikke det er lopslag funktionen der fejler periodisk.
Tror nærmere det er fordi dit varenummer i visse tilfælde står som tekst og du søger med et tal (eller omvendt)
Avatar billede støberen Novice
03. september 2018 - 13:06 #2
Jeg har varenumre sammensat af både tal og bogstaver - der er også numre i rene tal.
Jeg hører dig sige, at formatet skal være ens?? Jeg kan søge efter både tekst og tal, så længe det felt jeg søger efter har samme format, som det oprindelige felt. Er det oprindelige felt et tekstfelt kan den ikke finde ud af det, hvis søgefeltet er i talformat??
Avatar billede støberen Novice
04. september 2018 - 12:40 #3
Jeg har nu formateret søgekolonnen (A2;A3 osv osv) til tal - jeg har gjort det samme med opslagskolonnen - den fejler stadig på ca 10% af linjerne - andre forslag??
04. september 2018 - 13:32 #4
Har du mulighed for at sende mig filen?
Brug evt. https://www.it-fjernundervisning.dk/info/hj%C3%A6lp
04. september 2018 - 13:33 #5
Lav evt. en renset udgave af filen - kun med de relevante kolonner
Avatar billede støberen Novice
13. september 2018 - 12:05 #6
Ja  - undskyld. Jeg troede, jeg fik en mail, når der kom svar på mine indlæg. Jeg får først en ny ordre i næste uge - jeg renser dem for priser, så kan jeg godt sende, men du må behandle dem fortroligt og slette efter brug.