Avatar billede Palm28 Praktikant
05. september 2018 - 14:13 Der er 10 kommentarer

600/600 mbit ??

Hej..

Håber på lidt hjælp her. Har en 600/600 forbindelse ved Ewii.
Mit netkort i pcen var ret gammelt og kunne kun trække 100 mbit, så tænkte jeg ville købe et nyt og valgte og købe USB 3.0 netværkskort - 10/100/1000mbp
Har lige fået det ind af døren idag og sat det til. og min pc trækker stadig kun 100 mbit?? Nogen der har et forslag til hvad jeg kan gøre. for får ikke det optimale ud af mit net..

På forhånd tak :D
Avatar billede INK Ekspert
05. september 2018 - 14:28 #1
Hvilken router anvender du? Det kunne være her begrænsningen ligger?
Avatar billede Palm28 Praktikant
05. september 2018 - 14:38 #2
Det er en SagemCom 5340 homebox. De siger den skal kunne trække det, plus at min ps4 stort set køre fuld speed og den er også koblet til den router.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. september 2018 - 14:42 #3
Jeg troede PC´ere de sidste 10 år var leveret med Gigabit - er du sikker på den ikke kan køre 1000Mbit? - hvilket netkort er det?

Sidder det ny netkort i en USB3 port? - hvis netkortet vitterligt er begrænset til 100Mbps, er sandsynligheden for at du har USB3 port i PC´en ret lille...
Avatar billede Palm28 Praktikant
05. september 2018 - 14:49 #4
Kan også godt være det kunne køre 1000mbit. Men jeg tænkte det var problemet og købte derfor det USB 3.0 netværkskort istedet og ja den sidder i en 3.0 USB port. :)
Avatar billede Rune1983 Ekspert
05. september 2018 - 15:12 #5
Måske det er et dumt spørgsmål.
Men kan det egentlig have noget at sige hvis eksisterende netkort stadig har netkabel i samtidig med du har USB 3.0 netkortet sat til? Det kunne ikke være dit tilfælde vel?
Avatar billede Palm28 Praktikant
05. september 2018 - 16:10 #6
Jeg har disabled det andet kort :-) og netstikket er også taget ud af det.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. september 2018 - 16:32 #7
Og du har ikke anden router eller switch på netværket, der kunne trække hastigheden ned?

Er det et kablet netkort, eller er det trådløst? - altså det ny?
Avatar billede Palm28 Praktikant
05. september 2018 - 16:42 #8
Nej den køre direkte fra fiberboksen og ind i routeren og så kabel fra router til pc :-)
Avatar billede hjolsen Ekspert
05. september 2018 - 17:31 #9
Har du prøvet et andet kabel  ?
https://www.av-cables.dk/artikel/netvaerkskabel.html
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
07. september 2018 - 15:50 #10
Din computer må være syg gammel hvis der sidder 100mbit eth i den.