Avatar billede smukkemn Forsker
05. september 2018 - 14:51 Der er 3 kommentarer

Sidehoved

Hej
Kan man flette navne fra et word dokument ind i sidehovedet i et Excel ark?
Tak.
Avatar billede jernrosen3 Forsker
05. september 2018 - 17:55 #1
Hej smukkemn

Som jeg kender excel bruger jeg ikke sidehoveder.

I excel kan jeg navngive kolonner ( op/ned a-b-c-d eller kurt hans peter etc ), rækker( højre/venstre 1-2-3-4 etc ) eller ark ( hele mapper - kurt - p - 7 - 300 eller whatever )

Kan Du beskrive nærmere hvad du vil med dine sidehoveder?
Avatar billede smukkemn Forsker
06. september 2018 - 08:49 #2
Hej igen
I mit regneark er der lavet plads til navn, nr. og cp.nr. i 3 linjer i sidehovedet. Der skal hentes 80 elever ind fra et word-dokument. I stedet for manulet at taste navnene ind, ville jeg høre, om det kan automatiseres?

Måske kan det gøres i selve regnearket?

Tak.
Avatar billede kurtba Ekspert
06. september 2018 - 22:43 #3
For mig lyder det mere som om, at du er nødt til i word at lave en datafil, som du så efterfølgende kan importere i excel. Men hvordan det skal gøres, hvis det overhovedet kan lade sig gøre, kommer så an på, hvorledes navn, nr og cprnr. står i worddokumentet. Står det i en tabel, står det adskilt med komma osv. Der er nok nødt til at være nogle operatorer, som i word adskiller de forskellige data fra hinanden. En operator kan være et komma, punktum, streg osv.
Dernæst skal man også vide, om der står andre ting i worddokumentet, end de oplysninger, som skal over i excel.