Avatar billede Jesper B. Praktikant
07. september 2018 - 14:14 Der er 4 kommentarer

Google Chrome hænger ofte på sideindlæsning

Efter at jeg for en uges tid siden re-installerede min gamle Lenovo W520 laptop med Windows 10 PRO og alle Windows- og driveropdateringer, har jeg pludselig fået store problemer med at bruge Google Chrome. For blot en uges tid havde jeg ingen problemer med maskinen.

Jeg oplever, at Chrome (med nyeste version 69.0.3497.81,64-bit), stort set hver gang ikke vil indlæse websider (med få undtagelser, fx google.dk). Siderne bliver ved med at forsøge at loade, alt imens nederste venstre hjørne af skærmen viser beskeden: "Etablerer sikker forbindelse". Efter lang tids venten kommer oftest beskeden, at siden ikke kan hentes, check netværksindstillinger osv. I sjældne tilfælde loades siden.

Det pudsige er, at det IKKE sker hver gang. Efter en genstart af pc, eller blot et nyt browservindue, kan jeg opleve at den pågældende webside indlæses med det samme, uden ventetid, for et øjeblik senere IGEN ikke at ville loade siden - eller andre sider :(

Jeg oplever kun disse fejl i Chrome - hverken Firefox, Edge eller IE har samme problem, her loader de samme sider med det samme.

Googles adressefelt viser under load det lille i med en cirkel rundt om, som tilkendegiver, at forbindelsen til websitet ikke er sikker". Det giver blot ingen mening (for mig), da jeg som nævnt kan besøge alle websites i Firefox, Edge og IE uden problemer.

Jeg har forgæves forsøgt - midlertidigt - at deaktivere min software firewall og antivirus. Også browserhistorik er blevet slettet. Intet af det har løst problemet!

Er der nogen kloge hoveder her, som har et bud på, hvad der er galt i Chrome, og hvad der måske kan løse problemet?

VH Jesper
Avatar billede bas Forsker
07. september 2018 - 16:09 #1
Noget tyder på, at der generelt er nogle problemer med den nye version:
https://www.digitaltrends.com/computing/chrome-69-user-issues/
Avatar billede bas Forsker
07. september 2018 - 16:10 #2
Avatar billede 220661 Ekspert
07. september 2018 - 16:52 #3
Ja du må bare rulle tilbage til den forrige version, eller bruge en af de andre indtil tingene er løst.
Bruger ikke Crome selv, men Firefox og IE. Edge er helt ude og ikke på min pc :-)
Avatar billede SHBendixen Praktikant
14. januar 2019 - 06:22 #4
Er der kommet en løsning på dette problem?
Jeg kæmper stadig med det....