Avatar billede Couchsitter Novice
09. september 2018 - 14:11 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Ændring af NAT-type for Playstation 4

Kære Allesammen

Jeg problemer i forhold til online gaming På Playstation 4. Jeg bliver oplyst om at grunden til mine begrænsede netværksfunktioner skyldes jeg har NAT-type 3. Jeg har læst mig frem til, at man kan ædre denne NAT-type til 2 eller 1?
Jeg har prøvet at lave port forward for porte til PSN network med min PS4 IP adresse, UPnP er sat til "enable", men intet virker.
Enten laver jeg port forward forkert eller også ligger fejlen et andet sted.
Mit spørgsmål går på om der er hjælp at hente ift. at ændre NAT-type?
Og er det overhovedet muligt, når jeg får net gennem en 4 g mobilt bredbånds router?
Til info køre jeg med følgende router HUAWEI B535s - 23a og min udbyder er Telmore.

På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2018 - 14:59 #1
Dette problem opstår kun ved brug af trådløse wifi.
Hurtig fiks er, forlad gruppen/spillet og start igen (tilslutte gruppen igen).
Der er ingen grund til at pille ved ip og nat eller netværkskonfiguration på PS4, når der ikke er problem med tilslutning af internet via netværkskabel.
Problemet er bare trådløs wifi, at der opstår NAT problemer.
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2018 - 15:01 #2
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
09. september 2018 - 19:48 #3
Dette problem har intet med trådløs at gøre. Men kan have noget at gøre med den måde din ISP nat'er din trafik på. Ring til telmore i morgen og bed om at få en statisk IP, og så test igen.

Din portforward kan du slette igen og så lade upnp styre det.
Avatar billede Couchsitter Novice
10. september 2018 - 15:39 #4
Tusind tak for hurtigt svar.
Som svar til ovenstående spørgsmål er min Ps4 koblet til min 4g router med kabel. Jeg har prøvet at lave portforward ift. Ovenstående link, men intet virker.
Jeg har fået følgende svar fra Telmore:
"Når dit mobile bredbånd tilkobler sig internettet, gør den det under samme præmisser som din telefon. Dvs. at den tilgår de master der er i nærheden, for at kunne få forbindelse. I det at det er et mobilt bredbånd, så binder modemmet sig ikke til en mast, men skifter løbende for at kunne opretholde den bedst mulige forbindelse. Den skifter rundt alt efter, hvor mange der tilgår den mast, og efter vind og vejr, da det også kan have effekt på forbindelsen.
For at modemmet kan gøre det, skal den benytte sig af en dynamisk IP-adresse. Ellers kan den ikke skifte rundt mellem master. Det er desværre ikke muligt, at konfigurere modemmet til, at fastholde sig på en mast, og derved have en statisk IP-adresse."

Jeg tvivler på om der overhovedet findes en løsning på problemet med en mobil bredbåndsløsning?
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
10. september 2018 - 16:05 #5
Det gør der ikke. Din eneste mulighed var at få en statisk IP. Da du ikke kan dette er der ikke noget at gøre. Mobil data har aldrig været tiltænkt den slags brug.
Avatar billede puren Ekspert
10. september 2018 - 16:38 #6
Ikke muligt... dobbelt nat
Avatar billede Couchsitter Novice
10. september 2018 - 16:38 #7
Øv øv. Det er så pest eller kolera ift. gaming. Kan kun få en 25/2 forbindelse igennem telefonstik, som højest trækker 15 mb download (havde det før). Men tak for hjælpen, jeg må vente til der graves nye ledninger ned en dag:(
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
10. september 2018 - 16:49 #8
Du skal finde en anden udbyder så, ring til 3, telenor, telia osv. og spørg dem om du kan få mobil bredbånd med statisk IP.
Avatar billede Couchsitter Novice
10. september 2018 - 17:58 #9
Det må jeg prøve. Tak for hjælpen
31. oktober 2021 - 08:33 #10
Hej
Vi har fået en 5grouter fra Huawei
Og nu kan der så ikke spilles online.
Der kan godt snakkes over i party
men ikke spilles.
Jeg har læst overstående
Men det er 3 år siden.
Jeg har talt med you see og Huawei der ikke kunne hjælpe.
Jeg vil høre om der er nogen der har løst problemet med NAT type mobil routere og online spil på playstations