Avatar billede plok Forsker
10. september 2018 - 11:20 Der er 5 kommentarer

OnePlus 6 afbryder opkald efter ca. 3-5 minutter? (Ved hvert opkald)

Hej.

Jeg har et problem med min helt nye OnePlus 6. Den afbryder opkaldet efter ca. 3-5 minutter, uanset om jeg snakker på det ene eller det andet SIM-kort?
Det er ligemeget om det er mig der ringer ud, eller om jeg modtager et opkald!

Jeg har slået WiFi opkald og VoLTE til, men den bliver altså ved med at afbryde når jeg snakker med folk.

Jeg har 3 Mobil (Fri tale) som abonnement, på begge Sim-kort

Sommetider kan jeg godt snakke 20 minutter, men det er sjælendt det sker desværre!

Nogen som har en ide om hvad dette problem skyldes?

God dag :)
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
10. september 2018 - 21:44 #1
Prøv at nulstille telefonen, hvis det ikke hjælper kontakt da 1+ kundeservice eller der hvor du har købt den. Kan være en defekt antenne.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. september 2018 - 22:13 #2
Jeg har en søster, der har et identisk problem på sin Motorola telefon.
Og hendes datter med en OnePlus 5 har samme problem.

Fælles for dem er abonnement hos 3, og at de indtil videre primært har oplevet problemet, når de er på en bestemt mobilmast. Men ellers går der alt fra 10 sekunder til 20 minutter, hvor de så bliver afbrudt.

3 har været kontaktet, uden umiddelbart at kunne hjælpe - jeg mistænker selvfølgelig at det er noget i masten, men har ikke de stor chancer for at bevise det....

Så prøv at lægge mærke til om du har problemet i bestemte områder, men ikke i andre...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. september 2018 - 22:15 #3
Jeg har i øvrigt selv en OP6, og kommer fra en OP5 - har aldrig oplevet problemer med telia hhv. telenor, som mine 2 abonnementer kører via.
Avatar billede plok Forsker
10. september 2018 - 22:24 #4
Jeg prøver lige at være opmærksom på hvor problemet er værst.

Ellers har jeg tænkt at skifte til Yousee
Avatar billede posten Ekspert
22. september 2018 - 23:46 #5
det med at du/i bliver afbrudt er en "sikring" fra udbyder da de på den måde fra lægger sig an svar for misbrug af din mobil