Avatar billede posten Ekspert
11. september 2018 - 18:29 Der er 13 kommentarer

adresser i tunderbird

hvordan laver jeg en kopi af mine adresser i tunderbird og gemmer evt. under kontaktpersoner i windows ???
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2018 - 18:49 #1
Avatar billede posten Ekspert
12. september 2018 - 01:02 #2
jeg får kun lov at åbne adresser den vil ikke videre ??
Avatar billede posten Ekspert
12. september 2018 - 01:28 #3
er det mon anderledes i win 7
på min win 10 får jeg kun en adresse op når jeg mærkere hvor til jeg vil ha en kopi eller viser den bare den der er øverst ??
Avatar billede claes57 Ekspert
12. september 2018 - 08:49 #4
Det er - mht en kopi - lettest med Mozbackup. Det kan så kun indlæses af samme program i Thunderbird igen.
http://mozbackup.jasnapaka.com/
gratis
Avatar billede posten Ekspert
12. september 2018 - 10:21 #5
#4 har du selv brugt den ?? hvordan åbner men en pcv fil ??
Avatar billede claes57 Ekspert
12. september 2018 - 10:44 #6
det er en backup-fil - den indlæses af mozbackup i thunderbird, og er ikke til andet brug.
Avatar billede posten Ekspert
12. september 2018 - 14:41 #7
oki hvois jeg sletter tunderbird bruger jeg filen så er mine data de samme som før ??
Avatar billede claes57 Ekspert
12. september 2018 - 16:09 #8
Så skal du lade mozbackup beholde alle hak i sidste side, så du får dine mailkonti opsætninger osv med. Men det er den måde, jeg flytter thunderbird til en ny pc. Det virker, selvom programmet er gammelt.
Avatar billede posten Ekspert
12. september 2018 - 21:29 #9
oki men vil stadig godt ku ta min liste af kontaktpersoner og exportere listen som da jeg havde windows live mail evt. som vdf-filer
når jeg klikker på import er der ingen problemer  et mon fordi jeg er "kommet til" at lave min mial til en beta ??
Avatar billede claes57 Ekspert
13. september 2018 - 09:31 #10
Har testet windows kontaktpersoner.
I Thunderbird klik på Adresser i menu
I Adressebog vælg Funktioner og Eksporter
Ret filens type til vCard, og gem den fx i din mappe med windows kontakpersoner
Du bliver måske spurgt flere gange - en for hver adressebog, du har i Thunderbird - det skal alle være vCard.
Så i stifinder går du til mappen med de gemte filer.
Dobbeltklik på en af filerne, og åbn med Windows Kontaktpersoner - der vises en person, klik på Føj til mine kontaktpersoner - hvis navn mangler, så skriv det ind, ellers OK, og den tager den næste i rækken.
Så er det med så gå de eksporterede filer igennem, og OK en kontakt ad gangen.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. september 2018 - 09:42 #11
i øvrigt - æøå går galt hos mig, så det skal rettes manuelt.
Avatar billede posten Ekspert
13. september 2018 - 19:39 #12
jo men mit problem er der INTET sker når jeg klikker på exportere i min win 7  men er der nogen der har lavet en kopi af deres adresser som er til at overskue ?? og tar den så alt med i hvilket format skal det gemmes ??
Avatar billede claes57 Ekspert
14. september 2018 - 10:39 #13
Hent mozbackup og lav en komplet backup af dine thunderbird-data.
Afinstaller thunderbird.
Genstart.
Hent en frisk thunderbird.
Indlæs dine data via mozbackup hvis de ikke er der i forvejen
Test adressebog/eksport