Avatar billede prXarN Novice
12. september 2018 - 05:32 Der er 5 kommentarer

Min mikrofon er lav

Hey!

Min mikrofon er ekstrem lav på trods af at den står på 100% og vælger jeg at booste den som umiddelbart er min eneste måde at gøre den højere på, så er der utrolig meget støj, så meget at det slet ikke er til at holde ud at høre på for dem jeg snakker med.
Jeg har et HyperX Cloud 2 headset på nuværende tidspunkt og har haft flere fra både Sennheiser og Steelseries og de fleste kan vist godt skrive under på at det på ingen måde er dårlige mærker, og jeg kender mange der har eller har haft de samme hvor de har virket helt fint, så jeg tvivler stærkt på at det er dem alle sammen der har fejlet noget.
Problemet er så bare, hvad er det så der fejler noget? Min computer er forholdsvis ny, og problemet med min mikrofon har været det samme i de sidste 5 år hvis ikke mere, hvilket vil sige at det har været nøjagtig samme problem på min tidligere computer.

Kan det være det lydkort jeg har og det jeg har haft som har været lort? For jeg har ingen forstand på lydkort så der har jeg bare valgt det der var billigt.

Hvis det kan hjælpe på nogen måde kan jeg godt optage et lille klip så i kan høre hvor galt det står til.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. september 2018 - 07:09 #1
Første skridt må være at finde ud af, om det er PC (lydkort) eller Headset.

Kan du ikke låne dig frem til et headset og sætte til, i stedet for det eksisterende?

Eller evt. har en telefon hvor det passer i, som kunne bruges til at teste headsettet?

På den måde finder du hurtigt ud af om det er headset eller lydkort den er galt med.

Normalt ville jeg sige at nogen har fået skruet ned for mikrofonen i indstillingerne for lydindgangen, men det lyder som om du har haft kigget dér.

Men hvis du mener fejlen er flyttet med fra den gamle PC, så er den ret sikkert ikke hoppet over med luften, men sidder i dit headset :-) - og i så fald er det ikke nødvendigvis et dårligt produkt, men i hvert fald defekt.
Avatar billede prXarN Novice
13. september 2018 - 05:28 #2
Hvis det blot handlede om ét headset så havde det været et fint bud, men i og med at jeg har haft 5 forskellige headsets, prøvet kærestens headset, og oven i købet prøvet mit iPhone headset, så vil jeg vove den påstand at det ikke er det der er problemet. Så skulle jeg have købt 5 defekte headsets, samtidig med at mit iPhone headset og min kærestes headset også var defekte, så tror jeg at chancen for at jeg vinder i lotto er større. Jeg er mere tilbøjelig til at tro at jeg har investeret i 2 dårlige lydkort til mine computere i og med at det bare har været de billigste jeg kunne finde.
Lad mig omformulere mit spørgsmål, kan problemet skyldes noget andet end mit lydkort som ikke er mit headset? Altså ikke-installerede drivers, programmer eller lign? Noget software? For hvis det udelukkende er enten headset eller lydkort, så vælger jeg at tro på at det er mit lydkort.
Avatar billede prXarN Novice
18. september 2018 - 03:15 #4
Jeg har slet ikke den enhancement knap som dit link henviser til :/
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2018 - 12:02 #5
Evt. sæt boost ned, eller andre features fra 🧐 test løs

Kig på udviklernes sites for nye driver, virker det ikke, prøv tidligere driver 👍