Avatar billede plok Forsker
14. september 2018 - 11:32 Der er 3 kommentarer

Epson Wordforce 2750 vil ikke printe Magneta? (har udskiftet patron flere gange)

Hej.

Jeg har en 14 dags gammel Epson Forkforce 2750 som ikke vil printe med magneta, selvom jeg har prøvet at skifte patronen flere gange?

Jeg benytter kompatibel patroner fra Gorilla-Ink og det har virket med de sidste patroner jeg nu har tømt! De andre patroner er der ikke noget galt med og jeg kan se blæknevauet på dem alle i indstillinger?

Jeg har prøvet følgende:
• Skift af patroner
• Rensning af printerhovedet via printerindstillinger
• Rensning af dyser via printerindstillinger
• Se om der sad noget i vejen for blæktilførslen
• Udskrive testsider
• Slukke og tænde printeren

Er der nogen som kender til dette problem, når det har virket med kompatibel patroner førhen?

Køre windows 10 64-bit

Håber at høre fra jer :)
Avatar billede mort1 Ekspert
14. september 2018 - 12:07 #1
Det ser nærmest ud som om du har prøvet det meste, har du også prøvet med en original blækpatron - Uoriginale blækpatroner er måske udmærkede til nogle printere, selv har jeg desværre kun dårlige erfaringer.
Du skriver, at printeren kun er 14 dage gammel, så der er vel grænser for hvor meget blæk du har brugt, men de originale patroner har vel virket fra starten - Prøv igen med originale patroner, hvis det ikke virker, må du tilbage til forretningen med den for ombytning - men du skal nok ikke tale for højt om det uoriginale blæk.
Avatar billede plok Forsker
14. september 2018 - 12:16 #2
Jeg har nemlig brugt alt blækket i de originale da jeg skulle printe nogle A4 billeder
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. september 2018 - 21:17 #3
#1
Jeg har Canon, og der har flere gange været problemer, men især Magenta (rød)
farven der skulle være på det ud-printede var nærmest brun. Der var der netop tale om uoriginale blækpatroner, så det er ikke altid det er den bedste ide at anvende uoriginalt blæk.