Avatar billede happymannn Novice
23. september 2018 - 19:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Navision C5 Light 2.10 ny computer

Hej.

Prøver at overføre regnskabsprg C5-2.10 til en bærbar PC, men er stødt på et problem.
Når jeg åbner regnskab på "ny" computer ligger der kun regnskab fra 2004/2005.

Prøver jeg at udskrive f.eks "kontospecifikation" fra 2018 består udskrift af "0 linier". Kun 2004 har indhold. Kontoplan er også fra 2004. Konti oprettet efter 2004 er heller ikke fulgt med??
Har installeret Navision fra disk og derefter kopieret Navision mappe fra gammel computer til ny. Har herefter indtaste ny databasekode under koder(købte en større database for et par år siden.) Alle andre koder står der allerede efter at gammel Navision mappe er kopieret.

Alt synes at køre rigtigt på den nye installation bortset fra af regnskaber efter 2004 ikke er fulgt med over. Kan jeg på et tidspunkt have "bedt" Navision om at gemme data i en mappe der evt ikke ligger i "Navision Mappen"??
Måske en der har nogle vise ord til en løsning??

Gammel PC: Stationær med Win XP.
"Ny" PC:Bærbar med Win 7 Home Premium

Mvh
Henrik
Avatar billede falster Ekspert
23. september 2018 - 22:10 #1
Da der ingen indlæg er kommet endnu, så se om denne

https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1000943

kan bringe dig lidt nærmere. Især #1 om vigtige filer, som du vel kan søge efter på den "gamle" maskine.
Avatar billede happymannn Novice
23. september 2018 - 23:26 #2
Tror jeg fandt løsningen. Ser ihvertfald umiddelbart ud til at køre nu.

Isatte disk og afinstallerede C5. Brugte uninstall på Navision disk frem for blot at slette Navision mappen manuelt.

Genstartede PC og åbnede Navision disk indhold ved højreklik på c5 disk ikon.
Valgte at køre setup med admin rettigheder og installerede på alm vis.
Kopierede herefter gammelt regnskab over i ny installation på ny PC.
Herefter virkede alt.

Vil tro at forskellen var at jeg valgte install med admin rettigheder. Måske dette gav ret til at kopiere nogle filer som ikke kom med ved "auto setup"?.

Mvh
Henrik