Avatar billede plok Forsker
24. september 2018 - 08:55 Der er 6 kommentarer

zebra lp 2844-z label software? Print/Rediger label.

Hej.

Jeg har en zebra lp 2844-z label printer som jeg har fået af en kamerat.

Jeg skal bruge den til at udskrive nogle filer som er lavet i "P-Touch Editor" i sin tid.

Kan det lade sig gøre at fremskaffe et program som både er kompatibel, og kan redigere/printe disse filer som P-Touch har lavet?

Jeg har også nogle .zld filer, mener jeg de hedder, som også skal printes.

Håber i kan hjælpe mig :)

God dag.
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. september 2018 - 10:42 #1
Jeg mener at filerne hedder ZDL. filer. samt ZDP filer. Jeg ved ikke så meget om det, men disse anvendes i Avery Design Pro 2000 (ZDP) og Design Pro 5 (ZDL).
Der er her tale om bl.a. omslag til CD og DVD, samt mange andre etiketter.

https://fileinfo.com/extension/zdl

https://fileinfo.com/extension/zdp

Jeg har selv anvendt programmerne meget i forbindelse med fra stillingen af omslag efter overførsel af min game VHS-bånd til DVD.
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. september 2018 - 12:03 #2
der skal ikke stå "fra stillingen" med "fremstillingen" - en typisk fejl 40 ;-)
Avatar billede puren Ekspert
24. september 2018 - 13:32 #3
er det ikke bare at hente P-Touch Editor igen da??

mener det er et program lavet af brother
Avatar billede ErikHg Ekspert
24. september 2018 - 13:57 #4
Jeg håber dette link kan være en hjælp:

http://www.brother.co.jp/eng/dev/print/other_editor/index.aspx
Avatar billede plok Forsker
24. september 2018 - 23:58 #5
Hej - Jeg har fundet ud af det. Man skulle indlæse en database i Excelform som jeg selv lavede. Puha det tog tid.

Men kender I evt til nogle gode label programmer som man kan oprette 8stk. 100x70mm labels i? Jeg har lavet det i Word indtil videre, men det er noget bøvlet?
Avatar billede puren Ekspert
25. september 2018 - 00:28 #6
P-Touch Editor