Avatar billede timmies Juniormester
24. september 2018 - 20:05 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Blanke celler

Hejsa,
Jeg har nu bøvlet med et problem og har brug for hjælp. Jeg har et ark med en masse indhold og en masse "huller" (blanker celler). De blanke celler skulle jeg gerne have slettet. Jeg har forsøgt mig med F5 - vælge blanke celler, med langt de fleste bliver ikke valgt. Jeg har testet med =code(XA) hvor den returnerer #Value, så de skulle være helt blanke. Nogen der ved hvad jeg kan gøre?

Mhv
Kim
Avatar billede timmies Juniormester
24. september 2018 - 20:07 #1
...hvis jeg prøver at sortere (alfabetisk) dukker de blanke celler også op midt i listen, og ikke først eller sidst, som man vel burde forvente...??
Avatar billede kabbak Professor
24. september 2018 - 21:05 #2
er du sikker på at det ikke er et mellemrum i cellen, så ser de jo også tomme ud
Avatar billede jens48 Ekspert
24. september 2018 - 21:10 #3
Står der formler i nogle af cellerne? En formel i stil med
=IF(D21;1;"") vil give #Value hvis D21 er tom. Og det sker også hvis der i cellen står ' (apostrof eller enkelt citationstegn)
Avatar billede timmies Juniormester
24. september 2018 - 21:29 #4
Nej, ingen mellemrum (så ville code(xx) også returnere en ascii kode)
Heller ingen formel.
Avatar billede falster Ekspert
24. september 2018 - 21:35 #5
Avatar billede timmies Juniormester
24. september 2018 - 21:45 #6
Hmmm, måske. Tror jeg finder en work around :)
Avatar billede store-morten Ekspert
24. september 2018 - 21:58 #7
Søg og erstat på hele arket, først søg efter: "mellemrum" erstat med "ingen ting"
Som ikke burde finde nogen ;-)

Derefter søg efter: ' erstat med "ingen ting" ( ' og =KODE(xx) giver #VÆRDI! )

Og denne sætter farve på alle celler med formler.
Husk, kan ikke fortryddes, så prøv i en kopi af arket.
Sub FarvFormler()
    'Undersøger den del af regnearket, der er brugt og
    'farver celler, med formler blå
    For Each c In ActiveSheet.UsedRange.Cells
        If c.HasFormula Then
            c.Interior.ColorIndex = 5
        End If
    Next c
End Sub
Avatar billede timmies Juniormester
26. september 2018 - 11:36 #8
1000 tak fir svar. Jeg nåede at lave det manuelt inden jeg så svaret. Men tjekker det lige ud på et tidspunkt :)