Avatar billede ronrea Seniormester
13. oktober 2018 - 17:23 Der er 43 kommentarer og
1 løsning

HP Color Laserjet 2700n - Installation af driver

Hejsa

Jeg har en HP Color Laserjet 2700n printer, som jeg gerne vil have til at fungere på min PC (Win 10).

Jeg har prøvet de traditionelle drivere på HP's hjemmeside, men uden succes.

Ved ikke om jeg gør det rigtigt, men det duer i alt fald ikke.

Jeg benytter en USB forbindelse til printeren

Mon nogen vil være venlig at hjælpe, tak :)

mvh
ronrea
Avatar billede claes57 Ekspert
13. oktober 2018 - 17:32 #1
Printer skal ikke være tilkoblet
Hent driver til win10
Start installation af driver ved at højreklikke på fil og vælge 'kør som administrator'
Undervejs vil den bede om at tilkoble printer

Det plejer at være måden med hp...
Avatar billede ronrea Seniormester
13. oktober 2018 - 17:36 #2
Hej

Super. Tak. Jeg prøver. Har ikke prøvet at afvikle filen som administrator.
Jeg har installeret Spyhunter. Mon det har nogen indflydelse ?

mvh
ronrea
Avatar billede 220661 Ekspert
13. oktober 2018 - 17:36 #3
Enig i #1 😊
Avatar billede ronrea Seniormester
13. oktober 2018 - 17:46 #4
Hej igen

Kommer frem til hvor jeg skal tilslutte printeren.
Men når jeg gør det, sker der desværre ikke mere ?

mvh
ronrea
Avatar billede 220661 Ekspert
13. oktober 2018 - 17:51 #5
Får du et ikon under printere hvor du evt under egenskaber får mulighed for at vælge hvilken port (usb ) du vil bruge til udskrivning?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. oktober 2018 - 17:57 #6
Har du evt prøvet med en anden usb port?
Avatar billede ronrea Seniormester
13. oktober 2018 - 17:57 #7
Jeg kan vælge Traditionel Tilstand
Eller Dynamisk Tilstand
Eller USB - Plug and Play

Jeg valgte :  USB - Plug and Play i det sidste forsøg

Hvis jeg vælger Traditionel Tilstand man jeg vist vælge
"Tilføj en lokal printer eller netværksprinter med manuelle indstillinger" kan jeg senere i forløbet vælge :
Brug en eksisterende port :
USB001
USB002
USB003

Men er noget i vilfdrede med alle de valg :)

mvh
ronrea
Avatar billede claes57 Ekspert
13. oktober 2018 - 17:58 #8
start forfra på installationen - men inden du sætter den igang, så gå i enhedshåndtering, og fjern alt hp-printer - win10 har sikkert lagt en driver ind som den kobler sig på i det øjeblik du starter hp'en under installationen, og så får installationsprocessen ikke signalet.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. oktober 2018 - 17:59 #9
Hvad sker hvis du vælger traditionel tilstand og vælger lokal printer og prøver på skift en af de 3 usb porte?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. oktober 2018 - 18:01 #10
#8 Ja det er nok en god ide.
Fandt en manual på nettet hvor der korrekt stod at software og drivere skal være på plads før man putter usb stik i.
Avatar billede ronrea Seniormester
13. oktober 2018 - 18:02 #11
Tak for råd'ene :)

Den er lige ved at installere netop nu - så venter lige

Så vil jeg prøve forfra igen :)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. oktober 2018 - 18:03 #12
Man skal jo så også lige ind i programmer og funktioner og fjerne software til printeren inden et nyt forsøg
Avatar billede ronrea Seniormester
13. oktober 2018 - 18:10 #13
Ja. Det vil jeg gøre før næste forsøg

Står fortsat og installerer .......

mvh
ronrea
Avatar billede ronrea Seniormester
13. oktober 2018 - 18:30 #14
Står fortsat og installererer ? Taget ca 30 min nu tror jeg....

Kan det tage så længe ? eller skal jeg mon afbryde den ?

mvh
ronrea
Avatar billede 220661 Ekspert
13. oktober 2018 - 18:35 #15
Hvis du går i joblisten og kigger under programmer/processer står der så at den "svarer ikke"
Avatar billede ronrea Seniormester
13. oktober 2018 - 18:42 #16
Er færdig nu.
Har installeret en printer under Indstillinger/enheder/ "HP Universal Printing PCL 6 (Kopi 3)

Og også skrevet nogle blanke sider ud.

Men det er underligt. Hvis jeg går ind i et word dokument og forsøger at udskrive kan jeg vælge tre forskellige : "HP Universal Printing PCL 6"

Selvom der kun er een under enhederne ?

Hvordan mon jeg får HELT ryddet op ? :)

mvh
ronrea
Avatar billede 220661 Ekspert
13. oktober 2018 - 18:47 #17
Det gør du ikke uden du er 100% sikker på at din printer bliver fjernet fra pc, både med hensyn til software og med hensyn til oplysninger i registrerings databasen.
Kunne se ud til der ligger 2 havarerede installationer registreret i registeret, og det er også derfor din installation har taget så lang tid.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. oktober 2018 - 18:49 #18
Men jeg formoder at hvis du vælger den sidste af de tre printere du får vist i Word, så vil den skrive dokumentet ud ikke?
Avatar billede ronrea Seniormester
13. oktober 2018 - 18:51 #19
Jo. Det gør den. Men et word dokument er bare tomt.

Den skriver PCL XL error
Subsystem: KERNEL
Error: Illega11ag
Operator : 0*77
Position : 4
Avatar billede 220661 Ekspert
13. oktober 2018 - 18:52 #20
Når jeg fjerner software på computeren (afinstallation) bruger jeg altid Revo Uninstaller Free til at gøre det.
Programmet bruger den normale måde at fjerne på først, men scanner så herefter efter efterladenskaber både på disken efter filer/mapper, men også i registeret.
Avatar billede ronrea Seniormester
13. oktober 2018 - 18:57 #21
Æh. Hvordan styrer jeg, at den kun rydder op i printerne, hvis jeg evt dowmloader Revo Uninstaller ?

mvh
ronrea
Avatar billede 220661 Ekspert
13. oktober 2018 - 20:19 #22
Programmet virker ved at der fremkommer en menu hvor men kan se de installerede programmer.
Her vælger man HP softwaren til printeren og vælger afinstaller.
Når processen her er kørt skal Revo scanne. Først scanner den efter mapper og filer på drev. Her afkrydser man det den finder og vælger fjern. Så skal der scannes igen. Dengang er  det registeret der scannes, og igen det den finder afkrydses og man vælger fjern.
Man kan også hvis man vil hente CCleaner og køre en tur med den i både programmer og med registeret for at få fjernet lidt mere hvis der er mere.
Her efter så lav en genstart af pc og prøv at installere softwaren igen. Men inden så tjek lige i enhedshåndteringen om HP printer er væk der også.
Avatar billede ronrea Seniormester
13. oktober 2018 - 20:46 #23
Hej igen
Har fundet ud af at windows ikke vil slippe driveren(ene) - vha forskellige programmer.
I enhedshåndteringen er den væk. Der er ikke nogen HP printer at se der.

mvh
ronrea
Avatar billede 220661 Ekspert
13. oktober 2018 - 20:56 #24
Når den er installeret har du så forsøgt at gå i enhedshåndtering og forsøge at opdatere driver til HP printer og pege på den downloadede driver fra producenten så den stopper med at bruge Windows driveren?
Avatar billede ronrea Seniormester
13. oktober 2018 - 21:16 #26
Hvordan gør jeg det ? Altså fra enhedshåndteringen ?

mvh
ronrea
Avatar billede 220661 Ekspert
14. oktober 2018 - 08:41 #27
Du går ind under billedenheder og finder din printer der højreklik på den og vælg opdater driver. I stedet for at Windows søger automatisk efter den så vælger du "gennemse computeren efter driversoftware, og her finder du den mappe den er downloadet til pg peger på filen til printer. Jeg håber så at den nupper den rette driver og det fungerer.
Avatar billede ronrea Seniormester
14. oktober 2018 - 09:57 #28
Tak for din tålmodighed :)

Den mulighed findes desværre ikke.

Jeg beklager meget, men det viser sig sgu nu at printeren hedder :

HP color Laserjet 3600n ! :)

Når jeg finder en driver til den på HP's hjemmeside : Dot4*64.msi og afvikler denne sker der ikke en pind ?

mvh
ronrea
Avatar billede ronrea Seniormester
14. oktober 2018 - 10:17 #29
Filen hedder Dot4x64.msi
Avatar billede 220661 Ekspert
14. oktober 2018 - 10:38 #30
Ok. Ja sp virker det jo ikke.
Har du så igen fjernet printeren og startet forfra?
For det mener jeg du skal.
Avatar billede ronrea Seniormester
14. oktober 2018 - 10:53 #31
Ja. Det har jeg gjort.
Har søgt på nettet. Det lader til, at der ikke findes nogen driver til 3600n Printeren til win10 som duer.
Kun til Vista tilsyneladende.
Er ved at prøve om jeg kan få noget til at virke
Avatar billede ronrea Seniormester
14. oktober 2018 - 11:56 #32
Hej igen
Tror jeg opgiver
Vil have en anden printer
Har to printere som benytter:
HP 128A CE322A
HP 128A CE323A
HP 128A CE321A
HP 128A CE320A patroner.

Nogen som evt ved hvilke typer printere som benytter disse ?
Så kan jeg lige så godt købe sådan en model (som kan benytter de patroner) :)

Findes der evt et link, så man kan se det ?

mvh
ronrea
Avatar billede 220661 Ekspert
14. oktober 2018 - 12:12 #33
Har tjekket op på det og har fundet 3, men de er alle udgåede modeller :-(
Avatar billede ronrea Seniormester
14. oktober 2018 - 12:33 #34
Æv. Det var ærgerligt.
Men tusind tak for hjælpen :)

mvh
ronrea
Avatar billede 220661 Ekspert
14. oktober 2018 - 13:07 #35
Velbekomme.
Når jeg søger her er driver for Windows 8 eller højere:
https://support.hp.com/us-en/drivers/selfservice/hp-color-laserjet-3600-printer-series/501044/model/501046
Avatar billede 220661 Ekspert
14. oktober 2018 - 13:09 #36
Har du højreklikket og kørt driver som administrator?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. oktober 2018 - 13:10 #37
Kan ikke lige forstå hvorfor den ikke skulle virke med Windows 10. Win 8 og 10 ligger ikke langt fra hinanden.
Avatar billede ronrea Seniormester
14. oktober 2018 - 13:18 #38
Ja. Jeg har kørt den som administrator.

Der sker som nævnt intet.

Filen er kun på 1,5 MB

Jeg har læst på nettet, at den ikke duer - desværre
Avatar billede ronrea Seniormester
14. oktober 2018 - 13:19 #39
Har i øvrigt også en PC med win 7 og en med XP

Har også forsøgt på disse - uden held ....
Avatar billede 220661 Ekspert
14. oktober 2018 - 13:34 #40
Så er printer måske defekt?
Må også opgive her desværre.
Avatar billede ronrea Seniormester
14. oktober 2018 - 13:37 #41
Kan jeg godt forstå :)

Igen mange tak for hjælpen :)

mvh
ronrea
Avatar billede 220661 Ekspert
14. oktober 2018 - 13:41 #42
Velbekomme.
En sidste ting på falderebet. Har du evt prøvet med andet usb kabel?
Avatar billede ronrea Seniormester
14. oktober 2018 - 13:55 #43
Hej igen

Nu lykkedes det at få den til at køre på en gammel PC med XP.

Den fandt den selv :)

mvh
ronrea
Avatar billede 220661 Ekspert
14. oktober 2018 - 14:21 #44
Super :-)