Avatar billede jpi Mester
16. oktober 2018 - 16:31 Der er 4 kommentarer

Opret kalender-invitation/mødeindkaldelse via MS SQL

Hej

Er det muligt at oprette en kalender-invitation/mødeindkaldelse til Outlook direkte fra MS SQL?

Jeg kan oprette en mail og vedhæfte en ics-fil, men jeg søger hvordan man laver en mødeindkaldelse hvor brugeren direkte kan trykke Accepter mv. på.

mvh
jpi
17. oktober 2018 - 15:59 #1
Både ja og nej, men så er du nok ude i noget marco helvede. Jeg vil ikke gå ned af den vej.. :)
Avatar billede jpi Mester
23. oktober 2018 - 11:49 #3
Grunden til at jeg vil bruge SQL er at de data der ligger til grund for mødeindkaldelserne ligger i SQL, og vil helst ikke gøre det for kompliceret med ekstra dll'er på serveren mv.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. november 2018 - 04:23 #4
Du kan naeppe lave det i ren SQL.

Og umiddelbart synes jeg at det virker mere rent at have en EXE som henter fra DB og udsender de indkaldelser via email der koeres af Windows Scheduler med et givet intervald end at have en ekstern DLL med en CLR SP som kaldes inde fra SQLServer.