Avatar billede Kira Gulløve Mester
16. oktober 2018 - 17:56 Der er 4 kommentarer

Samsung soundbar vs. LG Soundbar

Hejsa. Jeg står og skal købe en ny soundbar men kan ikke beslutte mig hvilken en jeg skal vælge, så jeg vil rigtig gerne trække på jeres ekspertise og erfaringer.
Det der er rigtig vigtigt for mig er den må også gerne have en nogenlunde lyd i forhold til musik.

Mit valg falder enten på https://www.elgiganten.dk/product/lyd-hi-fi/hjemmebiograf/HWN660XE/samsung-5-1-soundbar-hw-n660-med-tradlos-subwoofer?scid=SEM4&gclid=CjwKCAjwmJbeBRBCEiwAAY4VVX68k61fVllVIFQJbUFr5aKHEqAxTH78kiTejtReByVGMkfe8ksiOBoC-7wQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
(som jeg kan få til 4000.-)

Eller

https://www.elgiganten.dk/product/lyd-hi-fi/hjemmebiograf/LGSJ9/lg-sj9-dolby-atmos-soundbar-med-tradlos-subwoofer?scid=SEM4&gclid=CjwKCAjwmJbeBRBCEiwAAY4VVXCCaJhFSKyPxXokHqTx7UhZhku2jOwvnr6yw65yukzSZi9z49YTURoCr1MQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds (Som har dolby atmos lyd).

Jeg har hørt begge spille i butikkerne og er okay impornerede over begge men kan mærke samsung soundbaren kan rigtig meget i forhold til musik, hvor LG baren måske ikke helt virker så toneren.
Men LG Baren har dolby atmos.
Og rent æstetisk trækker LG baren også en smugle ;-)

Hvad ville i vælge?
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. oktober 2018 - 18:03 #1
Har selv samsung, men en äldre model end den der er vist og er super tilfreds. Jeg havde nok taget Samsungen.
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2018 - 19:50 #2
Efter min smag er subfooferen meget vigtig. Mange giver en "bumbe bas"
Hvis man forestiller sig lyden af en bas guitar, så er det en blød bas, som dør hen, medens en subfoofer kan give et ubehageligt dybt "bumb".
Men også jeg har kun erfaring med ældre modeller.
Uanset hvad modellerne praler med, så er det den personlige oplevelse som betyder noget, så derfor er det vigtigt hvilken slags musik man har hørt på dem.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. oktober 2018 - 21:00 #3
de kalder sig begge 5.1 - i min optik er 2.1 stereo + sub, 3.1 stereo + center + sub, og 5.1 er stereo, center, baghøjttalere og sub.
Jeg kan ikke se baghøjttalere hos dem, og deres front med diskant og mellemtone tæller ikke for 2, da de begge kræves til et sted.
Stereo med to højttalere i under en meters afstand kan diskuteres - og måske opleves.
Jeg har et LG-sæt (en pind og en sub, solgt som 2.1) købt for 1500kr - kan det samme (ca)
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2018 - 22:34 #4
Jeg hopper af spørgsmålet; ligesom spørger åbenbart har gjort.