Avatar billede kiwi321cool Novice
18. oktober 2018 - 13:12 Der er 4 kommentarer

afspille dvd på PC uden drev???

hej har en PC uden drev, er det muligt at se dvd på den alligevel. Hvis det er, hvordan gør man så
Avatar billede eurositi Ekspert
18. oktober 2018 - 13:19 #1
Du skal ha' adgang til en PC med et drev, så DVD'en kan gemmes som en videofil.
Når du har dette, kan du bruge f.eks. MakeMKV til at lave kopieringen til en videofil.
Avatar billede hjolsen Ekspert
18. oktober 2018 - 14:04 #2
som #1 siger eller køb en extern USB dvd drev - fås til omkring et par hundrede kr !
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2018 - 15:48 #3
med et drev, rip DVD til en ISO fil (komplet kopi).
nu kan den køres med virtuel CD/DVD manager såsom PowerISO
Avatar billede eurositi Ekspert
18. oktober 2018 - 15:58 #4
Hvis du gerne vil ha' DVD-menuerne med, skal du bruge Sidwave's forslag, eller ganske enkelt kopiere VIDEO_TS-mappen fra DVD'en over på computeren.

Hvis du bare gerne vil ha' en fil (evt. flere, hvis du vil ha' ekstramaterialet med), er det smartere at bruge MakeMKV.

Men du skal som sagt bruge et optisk drev - enten USB-tilsluttet eller indbygget i en PC - for at få filmen over på din computer. Det kan ikke lade sig gøre fra en almindelig DVD-afspiller.