Avatar billede Thuleab Novice
19. oktober 2018 - 09:25 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Gemmes som .xlsm på fælles drev og åbnes/redigeres/gemmes af alle

Jeg har lavet et ark der skal gemmes som excel under et specifikt navn (Står i felt B8) og det skal kunne åbnes/redigeres af alle.

Jeg har forsøgt at bruge en løsning fra et lignene spørgsmål på dette site men det virker ikke.

Sub gemmefunk()

  nr = [Ark1!B8]
    ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
        "C:\Dokumenter\" & nr & ".pdf", Quality:=xlQualityStandard, _
        IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:= _
        True
End Sub

Jeg har ændret Type:=xlTypePDF til Type:=xlTypexlsm og stien til  C:\Dokumenter\" & nr & ".xlsm

Filen bliver stadig gemt som PDF med Filnavn i B8 og .xlsm
Er der en der kan komme med de vise sten så vores værksted kan få en reklamations rapport :-)
Avatar billede Butterfly Ekspert
19. oktober 2018 - 09:47 #1
Prøv denne.
Du skal ændre "N:\Mappe" til din sti.

Sub GemSom()
'  Sluk lige skærmen
    Application.ScreenUpdating = False
    ChDir "N:\Mappe"
    FileFormat = ".xlsm"
    Filename = Range("B8").Value
    ActiveWorkbook.SaveCopyAs Filename:="N:\Mappe\" & Filename & ".xlsm"
End Sub
Avatar billede Thuleab Novice
19. oktober 2018 - 10:02 #2
Ja tak, det virker næsten
Dog er der en ting der ikke er der.

Den skal kunne åbnes - opdateres - og gemmes igen under samme nummer
Kan du også "fikse" det :-)
Avatar billede Butterfly Ekspert
19. oktober 2018 - 10:27 #3
Fjern Copy i denne streng
ActiveWorkbook.SaveCopyAs Filename:="N:\Mappe\" & Filename & ".xlsm"
Og svar ja til at overskrive

Åbnes filen samme sted hver gang? Får den nyt navn hver gang?
Avatar billede Thuleab Novice
19. oktober 2018 - 10:53 #4
Tusind tak.
Det virker helt perfekt :-)