Avatar billede ZeBa Ekspert
23. oktober 2018 - 03:33 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Filer forsvinder mm.

Har lige kørt en sikkerhedskopiering med GoodSync, og selv om det altid har opført sig pænt, kan jeg alligevel ikke lade være med at tjekke, om det nu har slettet noget, der ikke skulle slettes.
Så derfor kiggede jeg lidt i papirkurven ved hjælp af Bridge og opdagede så, at der var nogen filer med navne som $RJ40LR7.NEF - og de har formentlig heddet noget i retning af 20181005 USA.NEF.
Hvordan i alverden kan det være.
Og ikke nok med det: Jeg har oprettet et link til papirkurven på mit skrivebord, så jeg kan kommer derind med Bridge. Men pludselig skriver den "Ingen emner at vise", når jeg klikker på linket, selv om Stifinder viser, at der er masser af billedfiler.
Hvad pokker er der galt?
Avatar billede poko1 Ekspert
23. oktober 2018 - 06:27 #1
Sådan og mange flere!
https://ibb.co/ecwTBV
Avatar billede ebea Ekspert
23. oktober 2018 - 08:51 #2
Hvad med at se at få lukket alle dine åbne spørgsmål, du har oprettet gennem tiden.
Folk herinde, bruger tid på at forsøge at hjælpe, hver gang at nogen stiller et spørgsmål. Og som en erkendtlighed for det, så er det normal kutyme, at man lukker sit spørgsmål, ved at acceptere den eller Den, som gav svaret.
At bare lade som ingenting, er at vise en holdning at man egentlig er ligeglad med andres brug af tid, og hjælp, og egentlig bare fokuserer på ens eget behov!

Så prøv at hoppe ud af din egen selvfokusering, og tænk på andre!
Avatar billede ZeBa Ekspert
23. oktober 2018 - 15:13 #3
Jeg var ikke klar over, at det var så vigtigt efter at systemet blev ændret for et par år siden.
Men kan du ikke forklare mig, hvad det har med selvfokusering at gøre?
Avatar billede ebea Ekspert
23. oktober 2018 - 15:31 #4
#3  -  prøv at forstå det jeg har skrevet! Det er måske det bedste svar at gi' på det du selv skriver i #3, om selvfokusering.
Du lægger mest vægt på, at få svar på emnet selvfokusering, hvor jeg mener at det vigtigste er at få lukket alle dine spørgsmål, netop med baggrund i det jeg skrev i #2.
Og det peger jo igen på emnet selvfokusering, som du finder vigtigst; og ikke at andre har brugt tid og ulejlighed, på at svare på alle dine spørgsmål igennem tiden, og svare disse mennesker, og dermed lukke spørgsmålene, og som jeg mener er det vigtigste!
Avatar billede ZeBa Ekspert
23. oktober 2018 - 15:49 #5
Har du ikke læst, hvad jeg skriver?
Og jeg gentager: Hvad har det med selvfokusering at gøre?
Avatar billede ebea Ekspert
23. oktober 2018 - 15:58 #6
#5  -  Kan godt se, at det er op ad bakke, at få dig til at forstå!
Til dit spørgsmål; så har det faktisk alt med selvfokusering at gøre!
Selvfokusering, der siger meningen med ordet, faktisk sig selv!
Avatar billede ZeBa Ekspert
23. oktober 2018 - 16:10 #7
Du kan åbenbart ikke læse, hvad jeg skriver, men jeg prøver alligevel igen:
Jeg var ikke klar over, at det var så vigtigt efter at systemet blev ændret for et par år siden.

Ja, det siger sig selv, hvad det betyder - og det har intet med det her at gøre, men det forstår du åbenbart ikke.
Men I modsætning til dig har jeg andet at få tiden til at gå med end det her flueknepperi, så hav en god dag.
Avatar billede Slater Ekspert
23. oktober 2018 - 16:12 #8
#3: Uanset hvordan systemet virker, er det altid rart med en eller anden tilbagemelding. Bare så man ved om noget har hjulpet, eller spørgeren bare har glemt alt om det igen og ignoreret svarene.

Eftersom Eksperten er beregnet til også at være en vidensdatabase, hjælper det også andre der finder et spørgsmål i fremtiden til hurtigt at kunne se hvilket svar der løste problemet.

Jeg må indrømme jeg som de andre også opfatter det som ret respektløst at blive mødt med total tavshed, når man tager sig tid til at forsøge at hjælpe en anden.
Avatar billede poko1 Ekspert
23. oktober 2018 - 16:19 #9
Nu kan man jo ikke rigtigt komme i kontakt med en person uden moral og skulle du komme for tæt p kan du jo altid få et møgfald af ZeBa. Sidst han fik en antydning om dette markerede han stort set sine egne svar som løsninger.
Gammelt ordsprog. Mod Dumhed kæmper selv Guderne forgæves!
Avatar billede ebea Ekspert
23. oktober 2018 - 17:05 #10
#7  -  Nu siger din kommentar i #7, jo det meste om dig som person!
Desværre, så er det ikke muligt her på Eksperten.dk, at putte personer i en slags karantæne. Men det havde været det rigtige i dit tilfælde!
Du viser med dine udtalelser, at du ingen respekt har for andre mennesker, og det, at de rent faktisk har brugt tid, på at få opfyldt dine behov!
Avatar billede nopsen Ekspert
23. oktober 2018 - 19:08 #11
ZeBa er blevet belært så mange gange herinde om hvad der er alm god skik mht feedback, og kan overhovedet ikke være i tvivl, så den undskyldning han kommer med her er jo helt hen i vejret.
desværre har nogen af de faste eksperter herinde medvirket til at han er blevet ved med den opførsel, da de er blevet ved med at hjælpe ham, trods hans uforskammede opførsel og ligegyldighed.
rart at se der endelig er opbakning fra flere herinde.
Avatar billede MADOlsen Forsker
24. oktober 2018 - 14:03 #12
Inden Niels Graverholt begyndte at hedde "ZeBa" herinde, hed han "ngr". Denne ngr var den mest usympatiske person, jeg nogensinde har "mødt" på internettet (og det siger ikke så lidt). Når svarene på hans mange spørgsmål ikke lige passede ham, blev dem der ellers prøvede at hjælpe ham svinet til på det groveste.

Grunden til at han oprettede en ny bruger var muligvis, at han, grundet sin vanvittige opførsel, efterhånden var blevet blacklistet af alle dem, han gerne ville have hjælp af.

Når man graver lidt i mængden af "gode" tråde (https://www.computerworld.dk/eksperten/profil/83517), forstår man godt, at lysten til at hjælpe efterhånden var forsvundet. Især nedenstående husker jeg den dag i dag alt for tydeligt:

Han bliver ved med at påstå, at han har lukket samtlige sine spørgsmål, og sviner alle andre til, når de tillader sig at gøre ham opmærksom på, at han har en del åbne tilbage.
Det viser sig så laaang tid efter, at hele miseren skyldes, at ngr ikke har gjort, som han ellers er blevet opfordret til uendeligt mange gange. Og det vælger han så naturligvis at give alle andre skylden for...

https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/918920
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/955634

Så tænk dig GRUNDIGT om, hvis du overvejer at hjælpe ngr/ZeBa/Niels Graverholt. Han fortjener ikke at få hjælp, og du fortjener ikke den behandling, du risikerer at få!
Avatar billede ebea Ekspert
24. oktober 2018 - 14:23 #13
#12  -  Desværre, så er der ikke muligheder for, her på Eksperten.dk at blackliste en person.
Og da forummet Eksperten.dk, for Computerworld.dk ikke har den store interesse, så er mulighederne for at en admin tilknyttet forummet, vil gå ind og blackliste en person, nok ganske minimal. Men det var det eneste rigtige i tilfældet med en person som zeba.

Hans opførsel hører ganske enkelt ikke hjemme et sted som her, og burde (også med hans historik in mente), forlængst have ført til en blacklistning!
Så man kun henstille til brugerne herinde, at man ignorerer personen fremadrettet, og ad den vej, stopper hjælpen til personen. Så løser problemet formentlig sig selv ;-)
Avatar billede ZeBa Ekspert
01. november 2018 - 19:07 #14
Har I overvejet at melde jeg til slægtsforskning. Det skulle give sådan et dejligt afslappet sind.
Avatar billede ZeBa Ekspert
01. november 2018 - 19:08 #15
#13: Jamen så har du jo ikke noget at brokke dig over. Skal det så gå ud over konen?
Avatar billede nopsen Ekspert
01. november 2018 - 19:26 #16
grav du bare hullet dybere for dig selv.
Avatar billede ZeBa Ekspert
01. november 2018 - 19:42 #17
#16: Tusind tak for dit intelligente råd :)