Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2018 - 13:04 Der er 39 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 installation

Efter Oktober 10 opdatering har jeg mistet programmer.
Spørgsmålet er, vil en ny installation, hvor jeg beholder mine programmer, fjerne den ødelæggelse, eller er det nødvendigt at formatere disken og
begynde helt forfra?
Avatar billede INK Ekspert
23. oktober 2018 - 13:23 #1
jeg kører selv version 1809 (Oktober opdatering). Mistede mig bekendt hverken filer eller programmer, og det kører fint.
Hvis din installation kører fornuftigt, så ville jeg blot geninstallere de mistede programmer og så afvente Microsofts næste udspil i den famøse sag.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. oktober 2018 - 13:24 #2
bare indlæs programmer igen - om muligt.

Nyinstallation og beholde programmer/opsætning vil tage samme eller nyere win, så du vil blive på 1809 versionen (det flytter intet)
Hvis du vælger at formatere, så er det et spørgsmål om, hvilken version, du får - Microsoft er startet på at rulle 1809 ud igen, så den ligger måske i deres 'hent version' linje.
Avatar billede poko1 Ekspert
23. oktober 2018 - 13:31 #3
Prøv at køre installationen indefra Windows. inden du formaterer og mister yderligere Filer. Fra en DVD eller USB overfør indholdet til C: Drevet og start op derfra!
https://ibb.co/hetOVq
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2018 - 13:36 #4
Jeg kan godt installere programmerne igen, men nu har jeg lige mistet
NoteBrowser pro med et stort antal noter, og dem får jeg jo ikke igen.
Jeg tænker også på, at installere Windows 8.1  igen. Den har jeg aldrig haft problemer med. På min bærbare har jeg også installeret oktober 10, men der
ser det foreløbig ud til jeg er sluppet for ødelæggelser.
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2018 - 13:42 #5
#3 Det prøver jeg så.
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2018 - 13:46 #6
Det kan ikke lade sig gøre. Der er markering i "Intet" og den kan ikke flyttes.
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2018 - 13:49 #7
Det kan heller ikke lade sig gøre fra USB. Altså Microsoft :-(:-(:-(
Avatar billede poko1 Ekspert
23. oktober 2018 - 13:55 #8
Er det #3 så lyder det underligt Jeg har vel brugt metoden til enten 9 eller 10 Computere. Du har vel markeret vist Skjulte filer og drev ikke fordi jeg tror det betyder alverden. Jeg fremstiller også USB Nøglen direkte fra Microsofts eget Link Derfor hedder Nøglen ESD.
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2018 - 14:03 #9
Ja det er #3. Vis skjulte filer var slået til, nu har jeg slået den fra, men resultetet er det samme. Der var en allerede folder med navnet ESD, men den var tom.
Jeg har prøvet at genstarte, men det samme.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. oktober 2018 - 14:11 #10
Og du har ikke et image fra lige før opdatering?
Avatar billede poko1 Ekspert
23. oktober 2018 - 14:12 #11
Ja den folder er fra sidste opdatering og er tom der skal du jo så overføre indholdet fra et USB Stik til! Et stik der selvfølgelig indeholder en fuld Installations historie.
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2018 - 14:23 #12
#10 Jo Acronis, men programmet påstår jeg har installeret maksimum antal gange.
Jeg vil prøve igen, fra en USB jeg kan lave på min bærbar.
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2018 - 14:25 #13
#11. Hele indholdet fra stiken blev overført. Og der startes jo også fint op. Det er bare muligheden for at bevare som ikke fungerer.
Avatar billede poko1 Ekspert
23. oktober 2018 - 14:29 #14
Du skulle gerne få denne mulighed ellers er dit system virkelig sygt!
https://ibb.co/fpVFbV
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2018 - 16:18 #15
#14. Nej den mulighed var der ikke. Ja systemet var sygt.
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2018 - 16:25 #16
Så fik jeg installeret mit Image med Windows 8.1 med stort besvær.
Jeg skal ikke kede med enkeltheder, men bare nævne, at Acronis ikke kunne
genkende sig eget Image, men det lykkedes til sidst, og det kører fint.
Det er en fornøjelse at vinke farvel til Windows 10 og komme tilbage til et mere stabilt system.  Mange tak for alle indlæg. 😁
Avatar billede poko1 Ekspert
23. oktober 2018 - 16:33 #17

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede claes57 Ekspert
23. oktober 2018 - 16:56 #18
>poko1 - man får point ved at svare, eller ved at stille spørgsmål - bare for at holde dem, der spørger meget, inde i systemet.
Avatar billede Mikael Ekspert
23. oktober 2018 - 17:16 #19
Måske skulle man kunne få minus point, for hvert surt svar i en tråd.. ???
Ved ikke, om det kan lade sig gøre.. Selvom jeg også er "Ekspert"  ;) ;)
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2018 - 19:21 #20

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede 220661 Ekspert
23. oktober 2018 - 20:27 #21
@poko1
Du fremtræder også som "ekspert".
Men det du er mest ekspert i er at være et stort brokkehoved.
Du optræder meget egoistisk og kommer med nogle udtalelser der ikke klæder et forum som Eksperten

Kan i øvrigt godt se hvor du vil hen med de bogstaver og prikker, og det er bare ikke i orden overfor @valby1 som bare prøver at få løst sit problem.

Hvorfor holdt du ikke fast i dette?
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1024723?k=8303081
Du holdt dig væk i ca. en måned, og nej hvor var omgangstonen god i den periode ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
23. oktober 2018 - 20:37 #22
@Valby1
Jeg er glad for du har fået et system der virker.
At en anden hjælper så ikke kan håndtere at du valgte en anden løsningsmetode end den han foreslog er jo bare ærgerligt. Men det er jo slet ikke første gang det sker desværre. :-)
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2018 - 22:33 #23

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2018 - 22:53 #24

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin

Avatar billede repox Seniormester
24. oktober 2018 - 13:42 #25
Det er umiddelbart ikke min opfattelse at det er særlig konstruktivt eller sobert at sidde og angribe hinanden på denne måde - det gælder såvel valby1 og poko1

Hvis I har så svært med at interagere med hinanden, så foreslår jeg at I holder jer væk fra hinandens spørgsmål.

Jeg tillader mig at påtale at den anvendte tone og de pågældende personangreb slet ikke er tilladeligt på Eksperten og at vi ikke ønsker at se det igen. Hvis dette ikke respekteres tildeles man et midlertidigt ban.
Avatar billede 450025 Ekspert
24. oktober 2018 - 14:01 #26
Jeg har vert lidt stille nå en stund, og har en grunn for dette, å har ikke noen kommentar til denne tråden, men la oss prøve og holde et godt klima og tone  her inne, mener at selve computerword som  Forum har stor verdi for alle her, vi kan feile, vi kan ha forskjellige meninger ja også på tvers av Titlerne våre.
.
Vi er her for å hjelpe,    vi er her for og få hjelp av dem som vet mer en den enkelte som stiller spørsmålet      enten man er Expert eller Nybegynner.

La oss beholde en fin tone i computerword vi har alt å vinne ved dette, selv retter jeg en
Stor Takk for dem der har stilt opp for meg,å beklager jeg brøt inn i tråden jeg ville bare ha sagt dette det var så godt og få gjort dette

Ha det godt alle sammem.
Arne.
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2018 - 14:39 #27
Jeg vil lige gøre opmærksom på, at jeg forholdt mig venligt indtil jeg blev så sjofelt, og dybt fornærmende tiltalt, at jeg ikke har set noget lignende på Eksperten.
Og jeg forstår ikke, at vi bliver sat i samme bås, da beskyldningen P** s****r i den
grad berettiger et gensvar.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. oktober 2018 - 16:07 #28
@repox.
Nu er det altid poko1 der starter disse kedelige indlæg op helt uden at man har skrevet noget negativt til ham.
Så det er ham der har et problem med at han bliver aggressiv.
Dette problem har været der lige så længe han har været på eksperten, og det ændrer sig aldrig :-(
Skal vi bare sidde og overse sådanne indlæg??
Jeg gider ikke se på det mere.
Det er korrekt at valby1 når han blev bekendt med det der var skrevet, reagerede på det. Helt ærligt tror jeg du havde reageret på samme måde hvis du var blevet så nedladende tiltalt.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. oktober 2018 - 17:37 #29
#26
Arne jeg er helt enig i dine betragtninger. Men når man har en tikkende bombe med i tråden ved man ikke hvornår den udløses.
Sådan har det været længe, så der er ikke noget nyt i det.
Vh 220661
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2018 - 17:46 #30
@220661
Takker for opbakning. 😊
Avatar billede 220661 Ekspert
24. oktober 2018 - 17:48 #31
Det manglede da bare. :-)
Avatar billede Mikael Ekspert
24. oktober 2018 - 17:56 #32
#30  Du har også min.. Bliver bare SÅ træt.. ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
24. oktober 2018 - 17:57 #33
Synes om #32 :-)
Avatar billede repox Seniormester
24. oktober 2018 - 18:10 #34
Det fordrer ingenlunde debatkulturen herinde at svare igen med lige så grove tilsvining eller grove personangreb med begrundelsen "han startede" - det er forhåbentlig ikke en børnehave der skal administreres her.

Når andre har svært ved at opføre sig ordentligt, så har man nu engang den voksne og modne pligt at ignorere og rapportere, så dem der har sanktionsmulighederne kan tage handling på det.

Så nej, der er ingen der siger at i skal overse indlæg der er grove og ubehagelige, men det forventes at debattens niveau stadig holdes højt.

Det er uhyre sjældent jeg modtager rapporter på grov og ubehagelig opførsel, og da det naturligvis ikke er muligt for os at sidde og overvåge al aktivitet i realtid, så er vi altså afhængige af at de brugere som godt kan opføre sig ordentlig rapporterer uønsket adfærd i stedet for at det øjensynligt bliver en form for selvtægt i debatten.

Hjælp os med at opretholde niveauet - hvis der er brugere der jævnligt skaber et negativt klima, så anmeld dem - så skal vi nok håndtere det.
Avatar billede larsini Seniormester
24. oktober 2018 - 18:20 #35
#34 enig
Avatar billede Mikael Ekspert
24. oktober 2018 - 18:33 #36
#33.. Jeg er til dels enig.. Har selv prøvet en sviner fra XX medlem..
Nu var det så heldigt, at jeg havde haft en dejlig dag ( Indtil da ) Hvilket nok var medvirkende til, at jeg " ikke GAD svare igen"

Men havde jeg haft en dårlig dag, så rammer en "sviner" hårdt.. Og SÅ ?? ;)

Jeg er enig i, at det er meget sjovere, når stemningen er behagelig.. Og håber, at Experten.  Alt andet er direkte ødelæggende, for et ellers godt forum..

Mvh Mikael
Avatar billede Mikael Ekspert
24. oktober 2018 - 18:34 #37
Der skulle have stået:

"Og håber, at Experten tager hånd om det"
Avatar billede 220661 Ekspert
24. oktober 2018 - 18:53 #38
Det er altid med et glimt i øjet når du deltager Michael, og det er jeg glad for. :-)

Kan godt huske den nævnte tråd du omtaler.

Ja Eksperten skal nok tage hånd om det. Repox plejer at melde tilbage med det samme når man henvender sig :-)

Vh 220661
Avatar billede larsini Seniormester
24. oktober 2018 - 19:56 #39
man burde oprette en tråd med emnet TAKT OG GOD TONE PÅ EKSPERTEN
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2018 - 22:27 #40
#32 😊