Avatar billede LDKottal Praktikant
26. oktober 2018 - 10:09 Der er 5 kommentarer

IP svarer ikke (netværksmappe)

Vi har en trådløst printer på vores netværk. Jeg kan sagtens printe, og jeg kan sagtens komme på nettet, så netværket virker, men når jeg scanner på printeren og gemmer til en fil på min computer, kan jeg ikke åbne mappen, hvor filen ligger. Det er en netværksmappe, der hedder photo, som printeren automatisk gemmer scannede filer i. Når jeg ved hjælp af stifinderen forsøger at åbne mappen, får jeg besked om, at enheden (ip ...) ikke svarer.

Jeg bruger Windows 10, og min computer har for nyligt været i strømsparetilstand. Jeg kan se fra andre indlæg, at det kan skabe problemer, men udover det her med photo mappen så virker netværket jo fint, så jeg ved ikke om det er samme problem.

Jeg har ikke haft det her problem før. Har nogen et forslag til, hvordan jeg løser det?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2018 - 17:32 #1
Hjælper det at slukke printer og genstarte den?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. oktober 2018 - 17:34 #2
Du skal måske også oplyse om hvilken printer der er tale om?
Avatar billede Hans Mester
26. oktober 2018 - 18:02 #3
Hvornår holdt det op med at virke?
Avatar billede LDKottal Praktikant
26. oktober 2018 - 22:51 #4
Det er en Brother DCP-J41200W.

Det virkede tidligere i denne uge, men ikke i dag. Jeg scanner ikke hver dag, så det er svært at sige præcis, hvornår det holdt op med at virke.

Det hjælper ikke at genstarte printeren, og jeg har også genstartet computeren, hvilket heller ikke hjalp.

Jeg tror ikke, at printeren har problemer med at gemme filerne, for der kommer ingen fejlmeddelelse på printeren. Den siger "Fuldført" som den altid har gjort, så jeg tror, at filerne er blevet gemt. Jeg kan bare ikke komme ind i mappen på computeren.
Avatar billede Hans Mester
26. oktober 2018 - 23:54 #5
Min første tanke var en opdatering til Windows, som har gjort den inkompatibel med printeren (SMB version). Har du prøvet at opdateret printeren med nyeste firmware?