Avatar billede __Allan__ Seniormester
27. oktober 2018 - 18:59 Der er 1 kommentar

WPF tilgå variables/properties fra MainWindow.xaml.cs i andre classes/cs-filer

Kan det passe at man ikke kan danne en variabel eller fx en class Person med en public ForNavn property i sin MainWindow.xaml.cs og derefter tilgå og ændre denne variabel eller property fra en anden xaml.cs fil  ??

Synes jeg har forsøgt på alle måder, og også søgt på nettet. Dér hvor jeg finder lidt svar omkring det, henvises der til MVVM, men det er vel lidt overkill at strukturere hele programmet om, for bare at kunne tilgå public properties fra andre usercontrols, ik' ?
Det kan vel ikke være rigtigt at man ikke kan definere noget på ét skæmbillede for at bruge dette i et andet ?

Har også forsøgt at lave en separat class fil (som en slags helper-class), hvor disse "globale" variabler, properties og objekter kan gemmes. Men uden held...

Håber der er en venlig sjæl derude, der kan forklare dette på en pædagogisk måde, så selv jeg kan følge med ;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
04. november 2018 - 04:32 #1
Hvis du har en reference til et objekt saa kan du tilgaa alle properties etc. paa objektet.

Saa du er noedt til at soerge for at de objekter der skal til gaa MainWindow properties faktisk har en reference til det paagaeldende objekt.