Avatar billede jcr18 Professor
28. oktober 2018 - 17:52 Der er 7 kommentarer

indbyggede mikrofon i pc?

På begge mine pc`er vil jeg gerne kunne benytte mig af den indterne løsning når jeg benytter min skærmoptager. På min pc1 (windows 10 home) kan jeg ikke få det til at virke.
På min pc2 (windows 7 pro) kan jeg heller ikke få det til at virke. Har virket tidligere inden jeg formaterede denne pc og lagde windows ind igen.
Normal finder optager programmerne jo selv mulighederene, finder da også logetec webcam men denne giver ikke en så god lyd som pc2 tidligere har givet mig.
Hvad gør jeg forkert?
PC1 = https://cdn.pbrd.co/images/HKzggCn.jpg
PC2 = https://cdn.pbrd.co/images/HKzgIA4.jpg
Avatar billede milter Ekspert
28. oktober 2018 - 18:15 #1
Er begge PC'er bærbare? Hvis ja, hvilke modeller så? Er PC1 ny, og har det virket tidligere

Har du installeret alle bundkortsdriverne på din pc2 efter formateringen?
Avatar billede jcr18 Professor
28. oktober 2018 - 18:25 #2
Det er desktop begge 2, og ja slimdriver har fundet alle drivere og installeret dem. Det er pc2 som tidligere har virket.
Avatar billede milter Ekspert
28. oktober 2018 - 19:06 #3
Desptop/stationære computere har ikke interne mikrofoner til lydoptagelse. Du taler om en " logetec webcam". Har du installeret driverne til den?

Bruger du også hovedtelefon med indbygget mikrofon? Hvis ja, så skal du også installere driverne til den på begge computere.
Avatar billede jcr18 Professor
28. oktober 2018 - 20:53 #4
Alle drivere er indstalleret ja.
Avatar billede milter Ekspert
28. oktober 2018 - 20:56 #5
Bruger du også hovedtelefon med indbygget mikrofon?
Avatar billede jcr18 Professor
28. oktober 2018 - 21:33 #7
Jeg har nogle sennheiser som er koblet på min https://www.asus.com/dk/Essence-Hi-Fi-Audio/Xonar_Essence_One/. Kører perfekt. Tak for links. Ser på det og melder tilbage lidt senere.