Avatar billede jens Juniormester
02. november 2018 - 17:00 Der er 6 kommentarer

Ny pc

Hej derude.
Står og skal have ny pc, som gerne skulle være en gamer pc. Budget står til 4000kr, så ville hører hvad der var mest optimalt at få i forhold til prisen. Er blevet tilbudt en selv lavet gamer pc
- specifikationer af hvad jeg ved
I3 processer
3,5 GHz
960 grafik kort
128 GB SSD
500 GB harddisk
8 GB DDR4 ram
Ved i eller hvad jeg kan gøre med 4k så jeg får en nogenlunde gamer
Avatar billede 220661 Ekspert
02. november 2018 - 17:20 #1
Til 4000 kr har du ikke styresystem med i tilbud du har set vel?
Gamer ikke selv, men jeg er bange for at mange af de nyere spil den skal køre med den konfiguration vil blive på low performance, og det mener jeg ikke er en nogenlunde gamer pc.
Prøv at kigge her: https://www.systemrequirementslab.com/all-games-list/ der fortæller lidt om hvad en pc skal opbygges over for minimum og rekommanderet indhold.

Vil mene at få en nogenlunde gamer så skal du op på en I5 cpu og et bedre grafik kort.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. november 2018 - 17:21 #2
På siden kan du se hvad spillene kræver af hardwaren.
Avatar billede eurositi Ekspert
02. november 2018 - 21:14 #4
Faldt lige over denne på Pricerunner hos Wupti, som ganske vist ikke helt overholder dit budget, men som rent faktisk ser ud til at være stærk nok til gaming https://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/pc-gaming/gamer-pc/stationaer-gamer-pc/gaming-pc-amd-athlon-gtx1060-240-1?cid=pc_211205000000

Kender ikke mærket Sedatech (håber ikke, at det refererer til "sedativ" ;)), men hvis anmeldelserne viser sig at være fornuftige, er dette nok et af de få bud på en maskine til under 6000, som rent faktisk er stærk nok, og som ikke indeholder for mange foældede komponenter. Bemærk, at der ikke medfølger et styresystem. Hvis du har en WIndows, som ikke hedder noget med OEM, kan det deaktiveres fra din gamle PC og geninstalleres på denne. Ellers må du købe en ny Windowslicens så billigt som muligt. Der er andre herinde, der har erfaring med det.
Avatar billede posten Ekspert
03. november 2018 - 11:03 #5
helt klart min. 1 i5 eller i7 og 1 gb skærmkort tror ikke du kommer langt med vil anbefale min 4 gb hvis det er en du vil bruge på længere sigt
og ssd vil jeg bruge min. 240 gb selv om du har en hdd i den
og ram vil jeg anbefale de 16 gb i stedet 8 gb
og derfor er 4000 for lidt
Avatar billede eurositi Ekspert
03. november 2018 - 11:37 #6
#5
Mængden af RAM på grafikkortet betyder ikke ret meget ift. hvilken model, man køber. Et GeForce GTX 1060 3gb kort yder f.eks. bedre end et GTX 1050 4gb kort. For spilydelsen spiller det heller ikke nogen nævneværdig rolle om man bruger et 1060-kort med 6gb frem for modellen med 3gb... Men du skal dog alligevel ikke købe grafikkort med mindre RAM.