Avatar billede Xs_Razr Seniormester
07. november 2018 - 11:10 Der er 1 kommentar

Certificeringer

Hej CW,

Jeg skriver fordi jeg er nysgerrig på mulighederne indenfor certificeringer. At kunne booste sit CV for bedre karrieremuligheder, er noget jeg sidder og undersøger i øjeblikket.

Dog virker det som om, at det forholdsvis er noget der er tilegnet mod virksomheder - hvilket giver god mening. Men er der ikke nogle kurser med henblik på certificering, som man kan tage som privatperson? Det sted jeg abejder tilbyder ikke kurser.

Når jeg siger certificeringer, så er det med henblik på nogen af følgende områder:

- Windows server (AD, DNS & DHCP)
- Microsoft SQL Server
- Azure
- HyperV
- Microsoft (SSIS, SCOM, SCCM)
- Active Directory

Er meget nysgerrig på at høre mere - håber i kan hjælpe mig.

På forhånd tak!
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2018 - 11:51 #1
Du kan da godt deltage i kurser og blive certificeret som privatperson - du skal bare finde et sted som tilbyder kurser og derefter skal du finde et sted som tilbyder certificeringer - de fleste kurser holdes dog i arbejdstiden - så du skulle bruge et par dage fri for at deltage - så skal du lære og øve dig for at derefter kunne bestå certificeringen - certifikatet kunne dog også tages uden at være på kurset først...hvis du er dygtig nok