Avatar billede lurup Ekspert
07. november 2018 - 11:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

lave gummi rå igen

Jeg har glemt at købe rep sæt til min printer så den tager papiret med hver gang. Kan jeg her og nu lave det rå igen med fil ?? sandpapir ?? eller noget væske ?
Avatar billede Mikael Ekspert
07. november 2018 - 11:41 #1
Oplever at papirets "fugtighed" kan lave de numre ;)

For tørt/for fugtigt papir er lige tosset.. ;)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. november 2018 - 13:53 #2
Jeg er lidt usikker på hvad du mener med "rå", og at den "tager papiret med hver gang"... - det plejer den da at skulle?

Men jeg gætter på den IKKE tager papiret, og at valsen (pick-up roller) skal være RU? (Det er IKKE for at "gøre nar" - jeg er vitterligt usikker på om jeg misforstår det).

HVIS det er pickup-roller der ikke griber ordentligt i papiret, kan du i første omgang forsøge at rense porrene op med køkkenrulle, vædet i sprit. Rullen skal renses samme vej som den drejer - ellers risikerer du bare at "lime" porrene sammen igen.

Sandpapir ville jeg ikke bruge - men er alt håb ude, kan du da forsøge med det også...

Jeg snakkede engang med en Xerox tekniker, der fortalte at det europæiske papir er en anelse mere udtørrende end det amerikanske, og at det derfor udtørrer valserne i printerne. Det skulle skyldes fibrenes struktur - det amerikanske papir laves af andre træsorter end det danske/europæiske. Det forklarede han da jeg klagede over de mange skift af pickup-rollers vi havde, og anklagede printerproducenterne for at lave valserne af for dårligt materiale...
Avatar billede lurup Ekspert
13. november 2018 - 20:31 #3
Tak for info