Avatar billede Jens Novice
08. november 2018 - 08:59 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Bedste Cloud løsning (og billig)?

Hej, Jeg sidder delvis som en selvudnævnt uvidende selvlært IT-ansvarlig i en mindre virksomhed med ca. 100 ansatte fordelt i helle landet, som godt kunne tænke at overføre alt vores data til en cloud løsning, idag har vi en lokal server for huset, og en synology NAS server for dem i marken, begge er ved at være trætte.
Jeg forventer at skulle bruge ca. 6TB, mit ønske er at man styre synkroniseringen på undermappe niveau, forstået på den måde at personen må gerne se hovedmappen, men kun x antal under mapper har han behov for på sin computer.
Cloud løsningen skal helst være dansk.
Hvilke løsning vil i anbefale?
VH. Jens
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. november 2018 - 09:32 #1
Det kommer an på om I har behov for de tillægstjenester man kan få.

Dropbox er nok en 1:1 løsning for jeres NAS, og har ikke de store tillægsprodukter.

Google Premium giver dig cloud storage, sammen med en masse tjenester fra dem.

Microsoft 365 giver dig også office programmerne fra Microsoft oven i hatten - og det er nok den løsning de fleste virksomheder kigger på, så det er sandsynligvis her du skal starte...
Avatar billede WilliamK Praktikant
14. november 2018 - 11:25 #2
Jeg har en kunde ved navn XPConsult. De er gode til at rådføre og har en række konsulenter, hvis du vil have noget sparring.

Du kan se deres egne cloud løsninger her: https://www.xpconsult.dk/it-loesninger/#Backup - håber det kunne hjælpe!