Avatar billede petert Forsker
08. november 2018 - 11:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

TeamViewer-fjernsupportværktøjer

Hej Eksperter
Jeg søger råd om der er muligt at udføre førstegangs opsætning af
Eks.
Gateway, Juniper SRX300. Opsætning af V-lan, fierwall, etc.
Switch: Zyxel.: firmware opdatering, opsætning af v,lan etc.
via TeamViewer-fjernsupportværktøjer.
Hvis der er en pc og teknikker på stedet. som kan forbinde kabler, genstarte etc.
Hvis der er en separat internet forbindelse til pc med TeamViewer.
Derefter hvis der skal rettes i opsætningen, hvordan gøres dette smartest.?

Ovenstående er på baggrund af vi er et mindre kabling s firma der ønsker at bruge forskellige eksterne folk til opsætning, ud fra det fabrikat af udstyr der er aktuelt, som som indgående kender dette udstyr,s opsætnings muligheder.
mvh
Petert
Avatar billede INK Ekspert
08. november 2018 - 12:24 #1
Foreslår du laver en test hjemme i værkstedet. Sæt en pc på hotspot fra din mobiltelefon og kør TeamViewer. Du skal senere have en proudgave, så du kunne også spørge firmaet.
Avatar billede petert Forsker
08. november 2018 - 12:43 #2
Hej ink
Selvfølgelig du har ret.
Har du erfaring med fjernsupport via TeamViewer ?

Det undre mig hvorfor nogle IT folk helst vil være på stedet for opsætningen.
Om der ligger noget teknisk til grund  eller kun økonomisk
MVH

Petert
Avatar billede INK Ekspert
08. november 2018 - 12:50 #3
Jeg bruger kun TeamViewer som privatperson. Hjælper undertiden familie og venner med småproblemer. Når det drejer sig om internetforbindelsen og opsætning af samme, så er det jo begrænset hvad man kan, idet forbindelsen vil blive afbrudt. De mennesker jeg hjælper kan ikke lige lave et hotspot med mobilen og koble pc'en på.
Men almindelig problemløsning går fint.
Avatar billede Mikael Ekspert
08. november 2018 - 14:36 #4
Bare et eksempel ;)

Jeg flashe/updater jævnligt et usb interface online via Teamviewer..

Updaten KRÆVER undervejs, at interfacet´s usb forbindelse trækkes ud af computeren, for derefter at blive sat i igen..

Det kræver li´som en fysisk person "i den anden ende" ;)
Avatar billede petert Forsker
08. november 2018 - 14:52 #5
Det er der også mulighed for, da der er en person tilstede. som via mobil han foretage dette. Denne person har bare ikke programmerings erfaring.
Den pc som har kører TeamViewer har sin egen internet via mobilt bredbånd. så den ikke går ned ifb med genstart af router/gateway, eller switch.
Skulle en sådan løsning ikke kunne fungere fint
Avatar billede Mikael Ekspert
08. november 2018 - 15:11 #6
Det ER muligt med Teamviewer, at indstille således, at Teamviewer igen giver netforbindelse. Trods evt. genstart hos den som skal hjælpes..

Det virker bare ikke altid effektivt ;)