Avatar billede stabil Juniormester
09. november 2018 - 12:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvis noget findes i en tabel - så gør....

Hejsa,

I en celle … f.eks.  C5  vil jeg gerne skrive indholdet af  A2  - men kun hvis værdien i Celle  C3  findes i en tabel der ligger i at  andet faneblad f.eks.
F12:F22  ..........  Er der ikke et "hit" i F12:F22 skrives 0,-

Hvilken fomrel skal stå i C5 ?

Håber Jeg kan få et godt hint :)
Avatar billede kim1a Ekspert
09. november 2018 - 13:25 #1
Som jeg forstår dig bliver du nødt til at have en støttekolonne hvor du laver opslaget på C3, altså f.eks. i D3 =lopslag(C3;'andet faneblad'!F12:F22;1;false)

Så kan du I C5 skrive:
=Hvis(C3=D3;A2;0)

Du kan også sætte dem sammen hvis du ønsker.
Avatar billede stabil Juniormester
09. november 2018 - 16:49 #2
TAK,  God måde at gøre det på :)

Men har lige et ekstra spg.:

Du skriver at jeg i C5 kan skrive:  =Hvis(C3=D3;A2;0)

Men i stedet for at returnere et "nul" - hvis C3 og D3 er forskellige, så returneres et #I/T      Kan der komme til at stå "0" ?

:)
Avatar billede kim1a Ekspert
09. november 2018 - 17:21 #3
Jeg tænker det er fordi I/T kommer fra D3 når den ikke kan finde det, så tricket er at sætte en hvis.fejl udenom:
=hvis.fejl(lopslag(C3;'andet faneblad'!F12:F22;1;false);0)

Virker det?
Avatar billede stabil Juniormester
09. november 2018 - 17:34 #4
PRØVER STRAKS :)
Avatar billede stabil Juniormester
09. november 2018 - 17:46 #5
Perfekt :)  Tusind Tak --  Det virker