Avatar billede saibot Novice
13. november 2018 - 10:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Gemme brevfletning i seperate .pdf-filer?

Goddag.

Jeg har et stort antal breve, som jeg gerne vil have gemt enkelt vis i pdf-format.

Jeg har allerede prøvet at gemme de enkelte breve i word format ved at opsætte underdokumenter. Problemet her er at de enkelte dokumenter bliver uden den nødvendige sidehoved, så dette dur ikke.

Efterfølgende har jeg søgt med lys og lygte efter en løsning, og det tyder på, at jeg har brug for en makro. Det tyder på, at jeg ikke er den første der står i denne situation, men alle bud på makroer jeg har fundet er med henblik på at gemme i word format, og jeg ved desværre intet om makroer til at kunne gennemskue, hvad der ville skulle tilpasses. Er det muligt at lave en makro der gemmer hvert enkelt brev i pdf med samme titel som brevets overskrift?

På forhånd mange tak.

Med venlig hilsen

saibot
Avatar billede falster Ekspert
13. november 2018 - 12:31 #1
Så vidt jeg husker kan man vælge at udskrive de flettede dokumenter (i Word) i forbindelse med fletningen.

Konvertering til pdf er - firkantet sagt - udskrivning til en "pdf-printer".

Du kan installere den gratis PDFCreator herfra:

https://www.pdfforge.org/

og prøve at udskrive fletningen til den (den vil vise sig som en printer, når du har installeret programmet).
Avatar billede saibot Novice
13. november 2018 - 12:49 #2
Hej Falster

Jeg har tidligere prøvet med PDFCreator, men her laver den en samlet pff (ligesom ved gem som til pdf format), og ikke enkeltvis. PDFCreator ville være en løsning, hvis jeg kunne få lov til at gemme hver enkelt word fil, hvor den også inkludere sidehovedet (men den eneste løsning jeg har fundet, hvor den gemmer seperat word dokument for hvert brev inkluderer ikke sidehoved).
Avatar billede falster Ekspert
13. november 2018 - 14:00 #3
Det med at sidehovedet ikke gemmes forstår jeg ikke?

Hvis du indsætter en overskriftstypografi, hvor der er tekst, som individualiserer det enkelte brev, kan "gem som pdf" i Word indstilles, således at pdf-dokumentet indeholder disse bogmærker.

Dette samlede pdf-dokument - med alle brevene - kan så splittes efter disse forskellige bogmærker og bogmærkerne bruges som navn på enkeltfilerne=brevene.

Men splitningen kræver nok et købeprogram.
Avatar billede saibot Novice
05. december 2018 - 13:55 #4
Jeg endte med at få hjælp fra en der havde en udvidet udgave af Acrobat Reader.