Avatar billede crjensen Juniormester
20. november 2018 - 12:42 Der er 2 kommentarer

Video på skærm 2 med HDMI

Når jeg afspiller PowerPoints på en projektorskærm, vil PowerPoint ikke vise videoer.
Jeg har indsat videoer i min PowerPoint, men de afspiller ikke.
Problemet opstår kun, når jeg forbinder min computer til projektoren via HDMI.
Der er ingen problemer, når jeg forbinder til projektoren via VGA.

Jeg har i PowerPoint prøvet at slå "Præsentationsvisning" fra og så vil den gerne vise videoer, men så mangler jeg præsentationsvisningen på min PC-skærm.

Jeg har i Windows skærmindstillinger og Intel-skærmindstillinger prøvet at tjekke, om Windows "ser" den anden skærm. Det gør Windows IKKE når jeg bruger HDMI, men den gør det, når jeg bruger VGA.

Hvad kan jeg gøre, for at sikre, at jeg ved brug af HDMI-forbindelse til projektoren kan afspille videoer via PowerPoint... og bevare Præsentationsvisnings-tilstanden?

Carsten.
Avatar billede puren Ekspert
20. november 2018 - 20:35 #1
er det på en stationær eller bærbar computer??
hvis en stationær er så både VGA og HDMI på samme grafikkort??

så længe windows ikke kan arbejde med dine skærme så glem powerpoint
Avatar billede crjensen Juniormester
20. november 2018 - 21:47 #2
Det er en bærbar. Jeg glemte at skrive, at det er via en adapter HDMI-til-VGA. Jeg gætter på det er adapteren, der ikke sender ordentligt til den sekundære skærm.