Avatar billede tnla Mester
21. november 2018 - 06:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bundkort - 32 / 64 bit?

Hej,
jeg har dette bundkort:

https://www.cnet.com/products/asus-p5q-se-motherboard-atx-lga775-socket-p45-series/specs/

(ASUSTeK model: P5Q SE v: Rev 1.xx)

Kan nogen sige mig, om jeg vil kunne bruge en 64-bit processor i det?
Avatar billede puren Ekspert
21. november 2018 - 09:20 #1
Det er den cpu du bruger der bestemmer om det er et 64 eller 32 bit system så slå de op på intels side om den understøtter 64 bit
Avatar billede Slater Ekspert
21. november 2018 - 09:31 #2
#1: OP spørger om han kan putte en ny 64-bit CPU i det motherboard, så det giver ingen mening at sige man skal tjekke CPU'en.

#0: Ja, det kan du godt - men du skal naturligvis sørge for at den passer i socket LGA775, som er ved at være gammelt, så du finder ingen god CPU i dag der kan puttes i. Det vil nok give mere mening at udskifte motherboardet uanset, hvis du vil have en reel opgradering.
Avatar billede tnla Mester
21. november 2018 - 10:17 #3
Ja, det skulle så være en tilsvarende gammel 64-bit CPU, men jo, det er nok bedre bare at udskifte det hele :) Tak for svar!
Avatar billede posten Ekspert
21. november 2018 - 18:43 #4
tnia : hvis du kigger på det link af dit bundkort så magter det "kun" ee core 2 de sidste cpu er i7 eller i5 hvids du finder et bunkort der magter i5 eller i7 ku du jo bygge en GOD  pc der virker i MANGE år
du behøver jo ikke at købe alt ved 1. chance
Avatar billede tnla Mester
22. november 2018 - 11:43 #5
Jo, det er helt rigtigt. Jeg synes bare, det er så besværligt at skifte bundbort, at jeg udskyder det.. :) Kortet skal passe i kabinettet, og skal også finde RAM der passer, osv.