Avatar billede jjjakobsen Mester
21. november 2018 - 12:22 Der er 4 kommentarer

Dokumentnumre

Når jeg tænder Word, er mit første dokument ikke nr. 1 men 68, og det næste bliver så nr. 69.
Hvad kan det skyldes?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. november 2018 - 12:32 #1
Mener du versionsnummer eller sidenummer?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. november 2018 - 12:33 #2
Ah - eller det auto-navn et tomt, ikke gemt dokument får? - i sidstnævnte tilfælde må du have 67 dokumenter åbne i forvejen..... - det lyder ikke sandsynligt, så der må være en tæller, der er sat til ikke at nulstille, som den normalt gør... - den kender jeg desværre ikke.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
21. november 2018 - 13:19 #3
Word starter (normalt) med at tælle fra 1, når selve programmet startes (WINWORD.EXE) og tæller videre, indtil programmet bliver lukket igen.

En mulig forklaring på, at tallet ikke starter på 1, kan være, at du har andre programmer kørende, som f.eks. bruger Word i baggrunden til et eller andet og dermed starter programmet i baggrunden – der kan være tale om f.eks. tilføjelsesprogrammer, der er installeret. Du kan også have tilføjelsesprogrammer til Word installeret, som danner nye dokumenter i baggrunden i forbindelse med forskellige handlinger. For hvert nyt, tomt dokument, der oprettes, stiger tælleren med 1. Det kan måske også tænkes, at du reelt selv har startet Word tidligere og blot lukket dokumenter men ikke afsluttet Word.

Prøv at se den detaljerede forklaring i denne tråd (engelsk): https://superuser.com/questions/879468/what-makes-word-2013-new-documents-file-name-have-such-a-high-number

Nederst i tråden har en bruger skrevet, at han har set tælleren tælle opad, hvis man har Preview Pane slået til i File Explorer (Stifinderen). Det har jeg ikke kunnet genskabe.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. november 2018 - 15:56 #4
Der er et program, der hedder CCleaner (findes gratis), som man kan køre, og det rydder gammelt gums på ens harddisk. Hvis der fx ligger gamle kladder til word og andre temporære filer, så kan de slettes.
Programmet har flere muligheder - tag Rens som den selv foreslår, og kør den - andre muligheder som Register og Værktøjer dropper du bare.
Test Word bagefter - har det hjulpet, så er det fint - bare afinstaller CCleaner bagefter.
https://www.ccleaner.com/