Avatar billede cslothj Praktikant
21. november 2018 - 13:25 Der er 1 løsning

Drop down liste med afkrydsningsfelt

Hej :-)

Jeg er ved at lave skellettet til et datasæt i Excel, hvori der løbende skal indtastes data af flere brugere, som arbejder med det pågældende projekt, som senere skal evalueres ud fra bl.a. dette Excel datasættet. I den forbindelse laver jeg drop down lister med forskellige valgmuligheder således at der står det samme i cellerne. Jeg har dog en kolonne, hvor jeg gerne ville lave en drop down liste hvori man kan vælge flere værdier, som efterfølgende vil blive adskilt med komma i cellen, når man har krydset dem af.

Så spørgsmålet for kolonnen er: Hvilke sagsdokumenter har du anvendt i din vejledning? og så er der 6 mulige typer af dokumenter, som man kan vælge:

- Udtalelser fra offentlige instanser
- Handleplaner
- Anbefalinger
- Tidligere afgørelser
- Opfølgninger
- Andre

Hvis så vedkommende har anvendt 3 typer af dokumenter, så skal der i cellen være en drop down liste, hvori vedkommende afkrydser de tre typer. Og i cellen står der efterfølgende f.eks.: Handleplaner,Opfølgninger,Andre

Er der nogen som kan hjælpe mig med hvordan man gør det? :-)

Dbh. Caroline
Avatar billede Nikolaj Forsker
21. november 2018 - 13:45 #1
Dette giver dog ikke et afkrydsningsfelt, men dog mulighed for flere valg

https://www.youtube.com/watch?v=sTiw5Kima7E

og yderligere'

https://trumpexcel.com/select-multiple-items-drop-down-list-excel/