Avatar billede di-ana Mester
29. november 2018 - 19:41 Der er 21 kommentarer

JOBLISTEN

JEG HAR ET PROBLEM LIGENu:
"jeg var inde på joblisten for at nulstille alt det jeg ikke havde brug for mere
OG så
gik ALTING I KAOS"
og det var fordi joblisten indeholdt nok ca. én million div. ting. - jeg forsøgte så at rydde op MEN uden held.
SÅ LIGENU er jeg på herrens vej.
det jeg forsøgte at finde var noget omkring et sp.mål om: "HVORFOR JOBLISTEN IKKE LÆNGERE FUNGERER" - DET GØR DEN IKKE HER HOS MIG...…….
anne-lise
8900 randers
tlv. 27 21 50 55
Avatar billede di-ana Mester
29. november 2018 - 19:44 #1
HÅBER MEGET, AT I HAR MODTAGET MIT SP.MÅL TIL JER???
Avatar billede store-morten Ekspert
29. november 2018 - 19:47 #2
Slap dog af
Avatar billede di-ana Mester
29. november 2018 - 19:49 #3
jeg følte, at jeg måtte nulstille ovst. liste for at "kunde komme videre"...
anne-lise vejlby
tlf. 27 21 50 55
Avatar billede di-ana Mester
29. november 2018 - 19:52 #4
store-morten - "det kan du så sagtens sige her til mig" …
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2018 - 19:54 #5
Hvis du har stoppet explorer.exe, giver det problemer. Prøv at genstarte maskinen.
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. november 2018 - 20:09 #6
Jeg har fundet noget på YouTube. Håber det kan hjælpe.

https://www.youtube.com/watch?v=dEU58zZdJvs
Avatar billede milter Ekspert
29. november 2018 - 20:13 #7
Et godt råd: Oplys aldrig nogensinde dit telefonnummer, fulde navn eller adresse i et åbent forum som det her.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2018 - 21:07 #8
Skal du fjerne noget af det du ikke bruger skal det gøres fra programmer og funktioner i kontrol panelet. Her kan programmer afinstaleres.
Vil du beholde programmer, men ikke have dem til at køre med Windows fra start skal du i joblisten og finde start fanen. Her kan du deaktivere start elementer,
Står dit antivirus program skal du ikke deaktivere dette.
Et andet sted man kan deaktivere programmer er ved at i søg skrive msconfig og gå i tjenester. Tjek af at Microsoft programmer ikke skal være synlige, så kun programmer kan ses. Her er der også nogle man kan deaktivere. Men pas på med opdateringstjenester du måske har behov for. Her kan antivirus program også stå, så det må ikke deaktiveres.
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2018 - 21:40 #9
Hvis du har Windows 10 bruges msconfig IKKE til at kontrollere hvilke programmer der starter op sammen med computeren. Det skal gøres via Joblisten.

I Windows 7 kan du bruge msconfig.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. november 2018 - 21:49 #10
#9 Du er så forkert på den:

https://ibb.co/RSNxGW5
Mit Kaspersky Antivirus program starter blandt andet herfra samt andre programmer og  ikke mindst tjenester
29. november 2018 - 22:49 #11
Bryder lige ind her. #9 har ganske ret. #10; Dit screendump viser tjenester der kører under Windows. Dette er håndteret af systemkonfiguration (msconfig). Software der starter op sammen med Windows - ikke tjenester - håndteres i Windows10 af taskmgr.

Tilbage til OP´s spørgsmål. Hvad er status pt. ? Da jeg ikke ved, hvor du står henne i processen, så starter vi lige med some basics.
Kan du tilgå din file explorer? Hvis ikke, start med at trykke WIN+R og skriv "explorer.exe" og tryk enter.
Tryk på WIN+R, der kommer en "run" promt frem. Her skriver du "taskmgr" og trykker enter.
Starter taskmgr ikke, så prøv at lokalisere den fysisk. Den eksekverbare fil findes i: C:\Windows\system32 - filen hedder: "taskmgr.exe" Højreklik og kør som administrator.

Status her?
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2018 - 23:47 #12
du kan ikke bare dræbe diverse programmer i din jobliste.
kun programmer som  er "app" windows programmer.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. november 2018 - 08:50 #13
#11 Du kan måske have ret i det. Jeg ved blot at hvis jeg lukker ned for den ene Kaspersky "tjeneste" så starter mit antivirusprogram ikke op i tasker.  Om man så kalder det en tjeneste eller et program er for mig ligegyldigt. Mit indlæg var udelukkende at derinde kunne man også deaktivere ting der starter med systemet
Avatar billede poko1 Ekspert
30. november 2018 - 10:46 #14
Jeg begrænser hvad der skal starte op med Windows 10 i msconfig i start Jobliste.
Virker som også i Windows 7 + 8,1.
https://ibb.co/tcXvb6N
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2018 - 11:09 #15
#14, dvs. du bruger Joblisten men vælger at tilgå den fra msconfig. Alle veje fører til Rom. Men det korte af det lange er at msconfig ikke bruges til at administrere hvilke programmer der starter op sammen med maskinen, hvis du kører Windows 10.
Avatar billede poko1 Ekspert
30. november 2018 - 11:13 #16
# 15 Mærkeligt Når de alle er aktive tager min PC: 45 sec om at starte op når jeg har begrænset som på billede tager den 22 sec.
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2018 - 11:20 #17
#16, kig på dit screenshot igen og læs min besked igen. Du ER i Joblisten, du har bare taget en omvej derhen.
Avatar billede poko1 Ekspert
30. november 2018 - 11:29 #18
Resultatet er det samme om du så Højreklikker på Proseslinjen eller andre steder Og jeg bruger msconfig når jeg også skal foretage andre Administrative ting derinde.
30. november 2018 - 17:24 #19
Guys, sorry to say this, men vi glider ret meget off topic. Kunne vi ikke prøve at holde fokus på trådstarters problem og så tage resten bagefter :)
Avatar billede 220661 Ekspert
02. december 2018 - 10:26 #20
Hopper af her.
Avatar billede posten Ekspert
02. december 2018 - 12:31 #21
220661 : er du da ikke kommet på win 10 ?? så har INTET at bruge kaspersky til dér kun i win 7 eller 8 da du i win 10 kan "nøjes" med windows defenderog med henblik på joblisten så SKAL classic start menu også være aktiv hvis du bruger den