Avatar billede Henrik94 Novice
01. december 2018 - 14:46 Der er 4 kommentarer

Låst pc.

Jeg har en Acer Predator G3610 som jeg har købt et nyt grafikkort til. Grafikkortet passer i mit bundkort og strømforsyningen er også god nok.
Grafikkortet er sat 100 % korrekt i men når jeg starter min pc op med det nye grafikkort kommer der kun et skærmbillede frem hvor der står acer, og så sker der ikke mere.
Hvad gør jeg, kan der låses op for den så jeg kan installere mit grafikkort eller er det ikke muligt i sådan en "standard" pc.

Mit grafikkort er et MSI Geforce GTX 1050 TI 4GB
Avatar billede CRKrogh Ekspert
01. december 2018 - 15:39 #1
Prøv lige at pille kortet ud og start den op uden, bare for at sikre at den øvrige hardware og Windows er intakte, inden vi fortsætter?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. december 2018 - 17:03 #2
Har du fjernet driveren og softwaren som det gamle kort brugte, og også fjernet det gamle kort i enhedshåndtering før du lukkede pc ned og skiftede kort?
Avatar billede Skoven Praktikant
01. december 2018 - 19:15 #3
Hvis din computer kun viser "acer", er den ikke længere end post.
Så det er nok din bios som ikke supporter det nye kort.
Prøv at se om der er en nyere bios til maskinen og opdater den.
Se evt. her: https://community.acer.com/en/discussion/423094/predator-g3610-gpu-upgrade
Avatar billede 220661 Ekspert
02. december 2018 - 09:12 #4
Kunne det tænkes at den bøvler rundt med at den registrerer både det gamle og det nye kort og derfor går i sort?
Har hørt utallige gange, også når man selv bygger pc, at man skal udtage det lille bios batteri og dræne bundkort for strøm ved at trykke på start knap et stykke tid, og at den nymonterede hardware herefter skal genregistreres.