Avatar billede reneblakoe Juniormester
02. december 2018 - 20:31 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

kontakt mellem pc (mp3 filer) og Sonos One højttalere

Hej.
Min kone og jeg har gennem mange år lavet musikquizer, startende med kassettebånd - over selvlavede mp3 CDer til sluttelig at lave og afspille via bærbar PC og mit stationære musikanlæg. Nu er anlægget imidlertid skrottet og al musik kører gennem nettet og flere Sonos One trådløse højttalere. Mit spørgsmål til jer er flg:
Kan det lade sig gøre at skabe forbindelse mellem min bærbare PC (Lenovo) og de nye højttalere, således at vi kan afvikle vores quiz via Sonos One højttalerene? Findes der en app der kan klare problemet, eller hvad?
Avatar billede wise Seniormester
02. december 2018 - 21:41 #1
Du må lige uddybe hvad du skal bruge for at lave musikquiz... er det musik som ligger på den bærebare eller er det for at kunne afspille fx 4 sekunder???

Sonos er som udgangspunkt ret ligeglad med din bærebare... den har bare en mængde kilder og en mængde betjeningsenheder.

Kilder kan være
- Tunein (radio)
- Spotify
eller egne mp3 filer på en disk!
Så hvis det er det som du har, skal du share din disk så sonos kan se den... så kan man tilgå de filer fra sonos

Hvis det er mere betjeningsmæssigt... pause efter 5 sek skal man via controller på mobil eller pc.. men jeg tror den er svær at stoppe på præcist...

Ved dog at mange programmer udefra kan kontrollere sonos, måske de kan gøre det så præcist.
Endelig kan sonos one vist spille via fx apple airplay så ens (apple) telefon kan være direkte kilde... måske det kan styres præcist...

/L
Avatar billede mort1 Ekspert
02. december 2018 - 21:43 #2
Sagtens du skal blot installere Sonos på den bærbare computere , ligger på Windows app eller hvad det nu er det hedder
Avatar billede 220661 Ekspert
02. december 2018 - 22:57 #3
Enig i #2. Du skal hente Windows controller her og tilføje din musik på controlleren:
https://www.sonos.com/da-dk/support
Når programmet/"app" er installeret og startet trykker du på administrer og vælger indstillinger for medie bibliotek. Her kan du tilføje musik på din pc som den skal kunne afspille.
Avatar billede mort1 Ekspert
02. december 2018 - 23:59 #4
Nu er det jo ved at være nat, men som jeg læser det er det lige meget om du kalder det musikquiz eller noget andet.
Du har musikken på den bærbare, så kan du afspille alt det du vil, når først controlleren (appen) er installeret. - Lige som du før har gjort med MP3 afspilleren.
Avatar billede reneblakoe Juniormester
03. december 2018 - 09:55 #5
HEj igen.
Jeg plejer at lave quizzen i Free audio editor 2017. Jeg gør det på den måde at jeg mellem de enkelte numre/spørgsmål indsætter en pause på ca 3 sekunder, således at jeg kan nå at trykke på pauseknappen/mellemrumstasten inden næste nummer begynder. Free audio editor laver filerne i mp3 format i den udgave jeg benytter. Kan jeg, hvis jeg gør som beskrevet ovenfor af flere, stadig benytte mellemrumstasten som stop/start knap? eller skal jeg f.eks benytte min telefon?