Avatar billede docduck Mester
07. december 2018 - 06:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Printe i A3 med HP Officejet 7110

Jeg har lige købt  en HP 7110 for at kunne udskrive i A3.
Men ligegyldig hvad jeg gør for at indstille printerens standardpapirstørrelse til A3, forbliver den uændret A4.  Det går i ring.
Jeg har oprettet nyt eget format i printserveren. Ingen effekt.

Jeg kan se på Google, at jeg ikke er den eneste ,med den printer, der har dét problem.  Løsningen har jeg ikke fået øje på endnu.

Nogle gode forslag ?

Printeren er installeret på netværtk.
PC har  Windows 10 prof,
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2018 - 07:14 #1
driveren er til win7 og xp og vista.
det dur ikke på windows 10
Avatar billede docduck Mester
07. december 2018 - 07:37 #2
Tak for hurtigt svar
Er du sikker  ?
Er installeret fra CD + opdateret
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. december 2018 - 08:38 #3
Har du kunne installere printeren, virker den også. Der KAN selvfølgelig være små funktioner der ikke virker, hvis driveren kun er lavet til Win7. Men nu har printeren altså drivere til Win10 også, det er et vildspor vi bliver sendt på (se specifikationerne på http://www8.hp.com/dk/da/products/printers/product-detail.html?oid=5153798#!tab=specs )

Specielt bemærker jeg at printeren kører PCL - og så vil den virke med universal PCL drivere på alle operativsystemer - det gør selv en HP LaserJet II fra 80´erne, og er en af årsagerne til at man erhvervsmæssigt stadig ser sig om efter PCL printere.

Men du mener altså at selve printeren nægter at skrive på A3? - du skal huske på rækkefølgen:

Ret først i printerens opsæting. Den overskrives dog af serverens default driveropsætning. Den overskrives dog af PC´ens default driver opsætning. Den overskrives dog af programmets default opsætning. (Der findes masser af undtagelser)

Så sidder du med et Word dokument du vil have ud i A3, nytter det ikke noget at Word dokumentet er konstrueret i et A4 dokument - så er det ikke printeren der er noget galt med, men dit word dokument.

Hvis dit dokument ER i A3, og det er printeren der ikke vil printe, fordi den mener den ikke har A3 papir ilagt, så er det printererns opsætning der er noget galt med. Men hvis den printer når du lægger A4 i den, er det altså fordi printeren et sted tidligere i kæden har fået besked på at det er A4 der skal arbejdes med.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. december 2018 - 18:22 #4
Måske du skulle prøve at lade HP identificere hvilken printer du har og linke til den rigtige driver:
https://support.hp.com/dk-da/drivers
Finder du en Win 10 driver, så husk at fjerne den gamle installation+ driverne før du installerer. Og husk at følge installations vejledningen for lige din printer :-)