Avatar billede theappledude Juniormester
09. december 2018 - 01:11 Der er 6 kommentarer

Spørgsmål om høretelefoner til træning

Hej allesammen, (er ny i gruppen)

Har lige tilmeldt mig, for at høre gruppens anbefalinger omkring høretelefoner til træning. Jeg er Apple bruger, og bruger normalt bare disse iPhone høretelefoner som man også får med når man køber en iPhone
https://iphoneopladere.dk/products/earpods-headset-til-iphone-4-5-5s-6-6s-nyeste-model
Men da de falder ud af ørene, tror det er noget med min størrelse i øregangen. Så hvad skal jeg gøre? Har hørt man kan få lavet nogle specielle til ens øre, men det skulle være utroligt dyrt.
Tak på forhånd.
Avatar billede theappledude Juniormester
09. december 2018 - 01:12 #1
For at være lidt mere præcis, så gerne send et link eller sig, hvilke mærker i godt kan lide :)
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2018 - 06:41 #2
det er bedst med hørebøffer der omslutter ørerne. det giver den bedste lyd.
de der iphone hørefoner, giver smerter i ørerne at have sat i i lang tid.

der er gode hørebøffer, men hvad skal de koste ?
Avatar billede kkvist Novice
10. december 2018 - 13:14 #3
Hvilken slags træning skal du bruge den til? Hvis det er styrketræning el. lign. så vil jeg anbefale hørebøffer som @Sidwave skriver. Hvis det er løb så vil jeg anbefale et headset med en krog, så det sidder bedre fast. Der er det også vigtigt at lyden ikke er helt tæt, så du ikke kan høre trafikken.

Jeg har selv følgende headset fra Huawei
https://www.tabletcovers.dk/products/huawei-bluetooth-sports-headset-in-ear-sort

Det er jeg sygt glad for. Det er billigt, sidder godt fast, og der er flere størrelse ørepuder til, så man får det bedste fit. Jeg synes selv lyden er god, men den kan sikkert fås bedre, hvis man betaler en højere pris.
Avatar billede kkvist Novice
10. december 2018 - 13:15 #4
Og glemte at tilføje at det også er Apple bruger :)
Avatar billede theappledude Juniormester
11. december 2018 - 00:18 #5
Tak for svarene.

@Sidwave, har tænkt på et par "over-ears" som du nævner, tror bare de vil være utroligt ringe til træning, da man sveder og de typisk er lavet i sådan noget PU læder.

@Kkvist, tak for anbefalingen, vil undersøge, hvor de sælger dem i en butik - så kan jeg tage ned og prøve dem.
Avatar billede Seanlarsen Novice
10. december 2021 - 11:32 #6
Hvis du træner i fitness, så ville jeg også helt klart anbefale hørebøffer, da du også kan få med noise cancellation, så du bedre kan høre din egen musik i stedet for centerets.

Sean
www.mit-traeningsprogram.dk